mandag, april 26, 2010

Sommertøjet.....

Sommertøjet har været underkastet et kritisk blik i dag.
I næste uge går jeg rundt i Rom, og der er vist nok næsten sommer der. Jeg mener sådan principielt, at det ikke skulle være nødvendigt med varme på radiatorerne her sidst i april. Men i dag ville jeg altså ikke ligge under for mine egne selvopfundne principper, og mens regnen friskede op på alle de nye grønne skud, hyggede jeg mig i varmen indenfor. Men det er alligevel lidt svært at forestille sig, hvor sommerligt tøjet skal være......
Turen til Rom udspringer fra Teologi for Lægfolk. Det er en studietur og hovedtemaerne er det klassiske Rom og det kirkelige Rom. Programmet ser rigtig spændende ud med besøg til de historiske steder og til forskellige kirker. Jeg har aldrig været der før, men jeg er sikker på, jeg får den bedst tænkelige introduktion.
Èn af vores undervisere, Leif Vestergaard, er rejseleder. Det har han været mange gange før, så ingen tvivl om, det bliver spændende.
For at det ikke skal være mure, bygningsværker og arkitektur det hele, skal vi også møde et par katolske studerende, som vil fortælle om deres liv og kirken set indefra. (det er nok ikke så godt at være katolik for tiden med alle de skandaler, der oprulles)

Sådan et fint billede af Leif kan man google sig til.....

7 kommentarer:

  1. Nu er misundelse jo en grim ting, så det lider jeg ikke af. Men jeg synes, du er heldig! Rigtig god tur. Det lyder så spændende. Man får altid mere ud af at besøge en by, når man har kyndige rejseledere med. Det lyder det til, at I har.

    SvarSlet
  2. Åh hvor det lyder godt med den tur - jeg er helt sikker på, at I får en masse ud af den med den hyggeligt udseende guide ;-)

    Jeg kan sandelig også godt forstå, at du ikke lukker for varmen... det er hammerkoldt for årstiden, synes jeg.

    Rigtig god tur - jeg glæder mig til at læse om den.

    SvarSlet
  3. Hvor lyder det spændende, Betty, det ville jeg gerne opleve. Jeg har kun været i Rom en gang, men det var en uforglemmelig ferie.

    Uha ja, det er for tidligt at lukke for varmen :-)

    SvarSlet
  4. Eva, man kan vist godt være misundelig på den go'e måde..... Det er jeg tit ;-)
    Jeg tror, det bliver en god tur

    SvarSlet
  5. Ellen, med den guide kan det kun blive en god tur.
    Ja, det er for koldt til at lukke for varmen.


    Madame, spændende at du har haft en uforglemmelig tur til Rom. Det håber jeg også min tur bliver.

    SvarSlet
  6. jeg har aldrig været i Rom, så jeg glæder mig til at høre om din tur :-)

    Og vi tænder af og til brændeovnen, for her er da stadig koldt :-)

    SvarSlet
  7. Lene, måske vil der være en stille stund ved en af hotellets computere?
    Jeg kan godt forstå, I tænder op i brændeovnen.

    SvarSlet