søndag, august 14, 2016

Blommetræer i forskellig slags jord.

Min bror og svigerinde har et blommetræ, der ikke trives på bredden af Mossø, hvor de har sommerhus. Efter flere år, har det endelig givet op. Alle blade er faldet af.
Alligevel står det med frugt i år. En sidste kraftanstrengelse.
Sådan noget falder jeg helt i forundring over.



Mit eget blommetræ står og strutter med masser af blade og grønne blommer.

I går aftes opdagede jeg årets første modne blomme i toppen af træet.

Det er tidligt. Den var også en ener.
Den smagte skønt og giver løfte om dejlige blomme-oplevelser i de kommende uger.

3 kommentarer:

  1. Uhmmm - det er nok den allerbedste frugt, der findes. Som jeg vist skrev, bugner mit træ også af reine claude-blommer. Jeg har plukket seks kilo, og der er nok det dobbelte tilbage på træet!
    Utroligt med din brors blommetræ - den sidste krampetrækning for at sikre slægten fremover.

    SvarSlet
  2. Det var da en masse blommer, du allrede har plukket. Reine-Claude er åbenbart tidligere end Victoria. God fornøjelse med resten af høsten ;-)

    SvarSlet
  3. Victoria er en af mine favoritter, når vi taler om blommer. Det bliver lækkert når dine modnes og du kan komme i gang med tryllerierne i køkkenet.

    SvarSlet