torsdag, september 15, 2016

Lidt om kunst, om vejr og om børn.

På Kunstcentret Silkeborg Bad er der en sanseudstilling for tiden.
Meget spændende for børn og barnlige sjæle. Eller naturglade.
Udstillingen hedder I Skovens Dybe Stille Ro
Klik evt. på link for at læse mere.
På det her billede er vi i et mørkt rum.
Mange små telte står på et stort bord. Man kan ane, hvad der foregår i de forskellige telte og forestille sig, hvor man helst vil bo.

Det er slet ikke dækkende at vise en enkelt installation. Jeg synes, der er så mange spændende oplevelser og håber, jeg får mulighed for at tage et par børnebørn med en dag.

Børnehaver og skoler har fri adgang.
Der skal bestilles tid.
Hver gruppe har 1og1/2 time til rådighed incl. en omviser.

Det er et sandt tilløbsstykke.
Kan ses til 11. december.




Da min vagt var slut, hentede jeg Mattias. Hjemme hos ham var der vandleg. Legomænd, der skulle bades og mormor, der skulle oversprøjtes.


Det er stadig højsommer.

Hvor er det skønt.

Jeg har set på TV2Vejr, hvordan man definerer hedebølge og varmebølge.

Hedebølge er, hvis temperaturen i tre på hinanden følgende dage kommer over 28 grader.
I Vestervig i Thy er der målt 28,7 tirsdag, onsdag og torsdag i denne uge.


Flere steder har der været varmebølge, idet der "kun" kræves 25 grader i gennemsnit over tre dage.


For i morgen lyder meldingen på 21 - 23 grader.

Stadig sommer.











4 kommentarer:

  1. Jeg kan godt huske, at vi før har haft en fantastisk september, men kan ikke huske hvornår og kan heller ikke huske om den var lige så forrygende som denne.
    Spændende udstilling - kan godt forstå, hvis ungerne står i kø for at komme ind og se den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg kan ikke rigtig huske sommer-september-dage, men de har sikkert været der. Nok ikke så mange på rad.
      Det er spændende for børn. ;-)

      Slet
  2. Det er så dejligt, og selv om vi her på gården ikke "leger" sommer med grilning, vandleg eller sol/havbadning, så nyder vi, at travlheden i marken og på sygehuset sker med godt vejr :)

    SvarSlet
  3. Nåh nu dæmre det omkring Vestervig :-) - Min kommentar fra det tidligere indlæg.
    At være ude fra morgen til sengetid er vidunderligt.
    Jeg er vild med måden at beskrive I skovens dybe stille ro, med disse telte.

    SvarSlet