torsdag, november 03, 2016

Årets første frostnat.

Temperaturen har været nede på -6 grader i nat. Årets første frostnat her i området.
Min enlige georgine, som har vokset i en krukke, og som især her i sensommeren har været i god trivsel og kvitteret med mange blomster, stod fuldstændig strunk og stivfrossen ved 8 tiden i morges.


Det var mørkt, da jeg kom hjem, så jeg ved ikke, hvordan planten ser ud nu i aften.

Jeg er dog sikker på, at den hænger med både blade og blomsterhoveder.
















Da jeg hentede Mattias i børnehaven, var han ivrig efter at få flyverdragten og de varme vinterstøvler af. Han ville bare have termojakke og sko på. Jeg skulle se, hvordan han kunne klatre op i et træ, og så er for meget tøj i vejen.


Han elsker at klatre, og han har god motorik.

Jeg er bare bekymret for, om grenene er stærke nok.

5 kommentarer:

  1. Ja, den morgen var en kold overraskelse! Og vi så hele tre cykelstyrt på de glatte veje på vej til skole og arbejde!

    SvarSlet
  2. Skøreliv, det værste er, at det bliver så farligt i trafikken. Og når det så kommer som en overraskelse, så er det særlig slemt.

    SvarSlet
  3. Uf, det var da også meget koldt!
    Jeg forstår godt din bekymring for Mattias - jeg ville selv have haft den samme, men grene er stærkere end man tror :-)

    SvarSlet
  4. Ellen, det håber jeg, at grenene er stærke ;-)

    SvarSlet
  5. Nu skulle der komme flere dage/nætter i rap med frost, blæsten skal dog lige lægge sig.
    Jeg ved det er en god udvikling at lade børnene klatre, motorik etc. bliver styrket, det gør min frygt også ;-)

    SvarSlet