fredag, marts 24, 2017

En længere gåtur.

Igen en dejlig forårsdag med solskin.

Da jeg var i Viborg i onsdags, havde jeg medbragt Jack skinnen, fordi jeg mente, jeg var færdig med at bruge den. Fysioterapeuten syntes imidlertid, jeg skulle tage den med hjem igen og bruge den, hvis jeg ville gå længere ture og arbejde i haven.
Det råd er jeg glad for. Jeg har brugt den både i går og i dag, mens jeg arbejdede på det blå bed, som allerede i dag er lidt mere blå.
Jeg havde den også på, da jeg gik  en længere tur ned i skoven for at kigge efter anemoner.
Sidste år var de sprunget ud i fuldt flor på det her sted et par dage tidligere. I dag var der bare knopper.

Jeg ved, at anemoner har blomstret i flere dage andre steder, men ikke her i mit nærområde.








Mirabellatræerne er heller ikke så langt fremme med blomstringen. Kun de allerførste er sprunget ud, men det varer ikke længe, før de står som hvide skyer mod den blå himmel.










Jeg gik ud til campingpladsen.

Anløbsbroen ser sølle ud og flagstangen er pivskæv.

Kanoer og kajakker må kun lægge til her, hvis de tjekker ind på campingpladsen


Jeg står med ryggen til campingpladsen.

Når jeg vender mig om, ser der sådan ud:
Skilte fortæller, at man ikke bare kan tage stranden i brug.
Mon det er lovligt? tænker jeg.
Det var en dejlig gåtur. Jeg får lidt ondt i knæet, men ikke mere end det kan accepteres.

9 kommentarer:

  1. Det er så skønt med al den solskin, der indbyder til udeaktivitet. Og jeg har lige set en vejrudsigt med sol og lune temperaturer de næste dage. Det bliver så dejligt at komme ud og få sol i kinderne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er så dejligt at komme ud. God weekend - og arbejdslyst hvis du skal i haven.

      Slet
  2. Foråret 2017 vil stå for dig som noget helt specielt. Det at have været bunden til ingen bevægelse næsten, og til de små skridt i rigtig retning, er jo præcis sådan foråret føles for mig, først ingenting, så små grønne spirer, pludselig står det hele i fuld flor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det er med mig som med foråret :-) Jeg folder mig mere og mere ud. Godt billede, du gav mig. :-)

      Slet
  3. Det er så dejligt at følge dig ud i verden efter dit uheld. Jeg kan mærke at dine sanser er så åbne for alt omkring os og nydelsen ved at kunne bevæge sig :-)

    SvarSlet
  4. Tak Lene. Alle hverdagsaktiviteter får ny betydning, når jeg har prøvet at være sat ud af spillet. Men jeg var heldig, at det var i vintermåneder. Nu kan jeg nyde foråret og være i bevæglese :-)

    SvarSlet
  5. Det er så dejligt at følge, hvordan forårets komme og dine fremskridt følges ad. Det som om alle sanser spiller med, når man har været sat ud af spil i en periode. Ha en rigtig god weekend, i morgen smutter jeg en tur til Vorupør, men må jo holde øje med hvordan det går med havbadet.

    SvarSlet
  6. Ja, tingene kan hurtigt blive sat lidt i relief, når der sker noget med én.
    Selv om der i princippet er private strande i DK, må ejerne ikke forbyde andre at færdes der indenfor "et begrænset tidsrum". Man må også lægge til med både uden motor. Man må bare ikke overnatte på en privat strand, så den på dit skilt med 'Landgang forbudt, medmindre ...' kan campingpladsen godt pakke væk, men går den, så går den.

    SvarSlet
  7. anchor e5c65s0m79 louis vuitton replica replica bags from china f4v91h2h58 replica bags for sale hermes fake m3j16c9j14 replica bags in china pop over to this website v4k95z5i26 replica gucci bags replica bags delhi t2b86w0l50

    SvarSlet