søndag, marts 19, 2017

Kondicykel eller ej ...

Jeg var lige ovre at snuse til luften i Sportscentret, der ligger et stenkast fra mit køkkenvindue. Der var engang, jeg trænede flittig , men det er efterhånden længe siden.
Der var ingen personale i dag, men jeg tog nogle minutter på kondicyklen.

Mine overvejelser går på, om jeg skal låne mig frem til sådan en, eller anskaffe en? Den er nemlig uovertruffen til at træne min knæskade på.
Men den fylder meget og er grim at se på.
Jeg vil prøve at være disciplineret, købe et abon. og gå derover to, tre gange om ugen.
Det vil også give mig mulighed for at rykke i nogle af apparaterne, selv om det kom til at kede mig sidst, jeg gik der.



De to fætre, mine børnebørn, går til gymnastik søndag formiddag, så jeg stak hovedet indenfor og kiggede lidt på dem og alle de andre børn.

Det er så dejligt at se, hvordan de allesammen gør sig umage og samtidig har det sjovt.
Der er mange børn på holdet og mange 'stationer' med hjælpere, der tager imod, støtter, eller giver et lille skub.
Der bliver lavet fættersjov i køen.



I eftermiddag har der været hyggelig fødselsdagsfejring for bonus-Marcus, der fyldte 10 år for nogle dage siden.

10 kommentarer:

  1. Når du nu har kondicykel-mulighed så tæt på, er det så ikke fint at bruge deres cykel? Lydbog i ørerne kan sagtens få træningen til at gå som en leg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det tænker jeg også. Der er flere tv apparater, men en lydbog vil være noget andet :-)

      Slet
  2. Hvis det var mig der skulle vælge mellem dine tanker omkring kondicykel, så vil jeg vælge centeret, at have sådan en stående, så skulle det være fordi jeg havde et rum jeg ikke benytter, der bare stod tomt. Og Evas ide med lydbog i ørene, eller som jeg også bruger musik, musik der giver energi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det er også det med manglende plads til en kondicykel, der får mig til at tænke Sportscenter. ;-)

      Slet
  3. Jeg har det nok lidt som Abildjyden - en kondicykel er både stor og grim, så der skal virkelig meget plads til, før jeg ville have sådan en inden for mine døre - jeg kan dog godt forstå,, at du kunne tænke dig at kunne tage bare 5-10 minutter, lige præcis når du har lyst, fordi det er så godt for din genoptræning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det ville være ideelt at tage fem min. på cyklen flere gange om dagen. Det er nemlig det antal min, jeg bruger på den nu. I dag var jeg i Sportscentret igen, og sådan bliver det med fem min. en gang om dagen. Snart bliver det længere tid.

      Slet
  4. Det netop det dilemma vi står I her, køn er cyklen ikke og den tager plads, men indtil videre har vi ikke været gode nok til at komme afsted i fitnes, så jeg tror for os bliver løsningen en kondicykel herhjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, hvis I er enige om cyklen, så er det også en smaddergod måde at få trænet på. Det bliver til mere end en gang om dagen. Jeg kender flere, der bruger en kondicykel flittigt derhjemme. Jeg kender endnu flere, hvor den bare står stille. Det er nok sådan for de fleste, for mig i hvert fald, at jeg vil være mest energisk med træning i begyndelsen. Når det går bedre, er det let at springe over. ;-)

      Slet
  5. Og havde vi boet i nærheden af hinanden, havde jeg slæbt min kondicykel over til dig, for jeg bruger den ikke :-) den fylder bare.

    SvarSlet
  6. Lene, det var smukt tænkt af dig. Jeg ved, du træner på andre måder, så det er ikke underligt, kondicyklen bare står og fylder. Og nu skal du nok snart ud at cykle på din nye cykel ;-)

    SvarSlet