torsdag, oktober 05, 2017

Det går vist på omgang ...

I formiddags holdt vores kor en lille formiddagskoncert på Sprogskolen.

Vi har gjort det et par gange før. Lærerne vil gerne have besøg af os.

Elevgruppen i dag har ikke været her ret længe, fik vi at vide.
Men de var mere interesserede, end vi har oplevet tidligere.
De kunne dog ikke rigtig synge med på fællessangen, som var "Godmorgen lille land:"
En dejlig sang, der blev skrevet i anledning af Storebæltbroens åbning i 1998.
Den handler ikke kun om at bygge bro mellem landsdele, men også mellem mennesker.
Der var nogle af eleverne, der gerne ville fotograferes sammen med os - som om vi var nogle kendisser :-)

Christian måtte hentes fra skole i dag. Han havde kastet op flere gange. Hans mor lå hjemme i sengen og var plaget af kvalme, mavesmerter og diarre. Jeg hentede Johanne i børnehaven. Hun var bare lidt snottet, men ellers i hopla. En pædagog fortalte, at flere børn var blevet hentet før tid pga omgangssyge. Farmand var også frisk, da han kom hjem ved 15.30 tiden.
Nu håber jeg bare, at jeg er frisk de næste tre dage. At jeg ikke er blevet smittet med noget ...
Jeg skal til Tønder i morgen og glæder mig til en for længst planlagt weekend sammen med gode venner.

Sidste vers:
På det her tidspunkt burde det være en godnatsang, men det er sidste vers af "Godmorgen lille land."

"Godmorgen, stå nu op!
Stå ud af drøm og tankespind
og stræk din tunge krop
for ingen er alene;
når verden lukkes ind,
bygger vi bro fra sind til sind"

Niels Brunse.

4 kommentarer:

  1. Jeg elsker den sang. Tak for det godmorgen-vers.

    SvarSlet
  2. At synge sammen er altid skønt (:

    - A

    SvarSlet
  3. Dejlig morgensang. Håber ikke du er blevet smittet. Ønsker dig en god tur til Tønder.

    SvarSlet
  4. Håber du kommer af sted og at du ikke er smittet. Verset giver lyst til at lære hele sangen :-)

    SvarSlet