lørdag, september 20, 2008

Den Kreative Skole






















Den Kreative Skole bliver indviet og har åbent hus i dag, så i stedet for at svede i Sportscentret, vil jeg vandre derned gennem byen. Vejret indbyder til det med høj klar himmel og lidt kølig solskin.

Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvordan jeg får billeder og tekst anbragt, så de passer til hinanden. Måske kommer de lidt hulter til bulter.

Men det første sted, der får mig til at smile lidt undrende, er da jeg går forbi sygehuset, som er mere end 100 år gammelt. Der er bygget til mange gange i årenes løb, og arkitektueren er derfor yderst forskellig. For ikke så mange år siden flyttede Administrationen fra deres velfungerende gang for at give plads til overlæge/lægekontorer. De flyttede til ydmyge lokaler i den bygning, der engang husede børneafd. som blev nedlagt og flyttede til Randers. Det var tydeligt for enhver, at direktøren og den øvrige administration var yderst klemt i små rum. Det er der blevet rådet bod på nu, for der er bygget en "knast" på den gamle bygning fra 1902. Jeg synes, det ser rigtig pænt ud og det nutidige hænger godt sammen med det gamle.

Mine silkeborgensiske læsere vil nu kende turen ned ad trappen til Havnen, over Torvet hvor der er ved at blive ryddet op efter torvehandel med det gamle rådhus i baggrunden. På vejen kommer jeg forbi bagsiden af Møllegade, som min yngste læser vil kigge på med vemod :-)

Den Kreative Skole ligger lige over for bibliotektet, stram og minimalistisk i sit udtryk. Indenfor er der mange rum med musikinstrumenter til sammenspil og aktiviteter, der er multisal og rum til billedkunst. Der er et flot lysindfald pga de stor vinduer. Meget spændende. Gæsterne til åbent hus, da jeg var der, var i stor udstrækning småbørnsfamiler. Det er helt sikkert også et godt sted at lade sine børn udfolde sig.

2 kommentarer:

  1. Mor, du er simpelt hen blevet så god med kameraet. Jeg er vildt imponeret, når jeg tænker på hvordan det var for blot nogle få år siden. F.eks bare det billede af Møllegade, hvor du har fået buske med i forgrunden, og det er bare rigtig flot skåret i det hele taget.Motivet er lidt kedeligt, men det kan du jo ikke gøre for. Pikkori :o)

    Moni

    SvarSlet