fredag, oktober 03, 2008

At forlade eller ....


At forlade eller at blive forladt blev temaet i den samtale, jeg havde med Søren i morges. Jeg forlod Adventkirken. Jeg blev ikke udstødt. Jeg tog selv et valg. Konsekvensen er dog at være uden for og ikke høre til. Omskrevet til sportens verden er det noget i retning af, at når man ikke spiller tennis mere, er der ikke noget ved at komme i klubben. I "klubben" er der dog mennesker, jeg har kendt og holdt af siden min grønne ungdom. Jeg har bare ikke li'som et fælles sprog med dem mere. Og det kan jeg stadig blive ked af, især nu da en engang nær og kær døde for nylig. Men det er så vilkårene lige nu. Måske finder jeg et sprog........

Så er sommeren kørt i kompostbunken - i hvert fald sommerblomsterne! Men postbudet har stadig de korte bukser på. Det tyder da på en slags sommer!

Jeg skal til kaffe hos Zahra nu og se hendes nymalede omgivelser. I weekenden skal jeg til teologi, og den mest spændende underviser er søndag kl. 8.00, så min plan om at møde lidt senere er suspenderet! Kees er for spændende at pjække fra......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar