tirsdag, februar 17, 2009

Blå tirsdag

Det var hos Vibeke, jeg for et par dage siden læste om legen med at illustrere dagene med en farve. Læg lige mærke til at jeg kunne lave et link i dag!!!! :-)
Først tænkte jeg, at jeg vist ingen blå billeder havde, og der var heller ikke blå himmel her i dag.
Men i 2007 har jeg fotograferet denne her nye (men allerede med blomst) klematis, som vokser sammen med en rose. De er plantet for at dække en kedelig stålbjælke, som bærer den nye store altan på 1. sal, men som står lige foran min terasse.
Allerede sidste sommer voksede begge planter meget, og jeg glæder mig til at se, hvordan de vil udvikle sig i 2009. Da jeg kiggede mig lidt omkring, opdagede jeg de blå vinflasker, som har stået på det gamle bord på terassen sammen med blå blomster og lanterner. Jeg har glemt at tage dem ind, og den ene er frostsprængt. Den tyske hvidvin blev udelukkende købt på grund af de blå flasker. Den smagte ikke særlig godt. Men flaskerne er da fine.
For et par uger siden faldt jeg for den lille blå vase i en genbrugsbutik. Jeg kunne lige se for mig, at den var fyldt med vintergækker. Eller med gule erantis, så det blev de svenske farver.
Begge blomster står tappert derude i sne og frost. Væksten er nok gået i stå her i kulden, men der skal ikke meget varme til, før jeg kan få en buket.

Sådan kunne jeg få øje på flere blå ting, da jeg først fik opmærksomheden henledt på dem. Det har nok noget med mindfulness (som var et tema hos Madame for et par dage siden) at gøre!


5 kommentarer:

  1. Og den blå farve er gnistrende smuk, både i blomst, flasker og vase :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med de blå flasker og vasen, det er bare en flot farve.
    Klematis, ja de kan blive store, og så fantastisk smukke, du skal nok få den stolpe dækket i løbet to - tre år mere
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  3. Ja, det er sjovt som motiverne dukker op, selv om man ikke tror at man har noget i den farve :-)

    SvarSlet
  4. De blå flasker minder mistænkeligt om de samme jeg har - tysk hvidvin købt i Aldi, tror jeg? Udelukkende for at bruge flaskerne til at hælde vand i, når der er gæster og jeg vil altså ikke have plasticflasker på bordet!

    Dejlige billeder!

    SvarSlet
  5. Lene, blå er en smuk farve.
    Vibeke, jeg håber også klematisen kommer til at dække.
    Klidmoster, der er helt forunderligt som farverne dukker op.
    Nille, jå det var vist Aldi. God ide at buge den til at servere vand i. :-)

    SvarSlet