lørdag, februar 14, 2009

Ude er godt.....

Ude er godt - hjemme er bedst, tænkte jeg mens jeg gik på Torvet i Silkeborg. Sidste lørdag, da jeg gik rundt blandt boderne på Ingerslev Plads i Århus, lød det lidt spidst "køb hellere noget i stedet for at fotografere". Her er der en mere hyggelig stemning lige meget om man køber noget eller ej.
Tulipanerne med den blå krøllede kant så helt kunstige ud, men de var levende. Mere sjældne end kønne! Vi skal spise hos gode venner i aften, så jeg skulle kun købe blomster. Det blev ikke de underlige tulipaner!
2 kvinder der står og snakker og på cyklens bagagebærer har de hver en kasse farvestrålende aurikler - 4 mennesker der har indtaget fortovscafeen - det er da det ultimative forårssignal!!
Billedet er desværre ikke tydeligt nok, men når jeg ser på det, kan jeg mærke den skarpe sol og den kolde luft, mens jeg kan høre råbene bagved om billige blomster og grønsager.

2 kommentarer:

  1. Der var forår i luften i går, selv om det var koldt. Solen og lyset gør folk i godt humør - og det er dejligt at læse, at nogle allerede sætter sig udenfor på fortovscafeerne ;-)
    Rigtig god søndag til dig!

    SvarSlet
  2. Ja Madame, i går var der forår i luften. I dag sner det smukt og stille. Vi kan ikke klage over ensformighed. :-)
    God søndag.

    SvarSlet