torsdag, marts 12, 2009

computer problemer

Jeg overkom mine hundeabstinenser ved at være ude at sniffe til hunde for et par dage siden, idet Henrik har passet de 2 skønne pelsbunker.
Det er godt at været på nettet igen. Sammen med en kompetent cybercity supporter, der lød så ung som én, hvis stemme var i overgang og som én, der kom fra Vendsyssel, blev jeg hæftet på igen. Det er imponerende, hvad der kan ordnes uafhængig af tid og sted.
Samme supporter mente, at min computer trænger til en ordentlig omgang. (????)
Med det mente han, at jeg skal lave back up, formatere og geninstallere windows!! Sååå deeeet.......
Jeg kunne selv finde ud af at køre et diskoprydningsprogram + et defrag. Jubii!! Det skal faktisk gøres en gang om ugen. Og jeg har lige gjort det for første gang i 2 år.
Så min computer har da været forsømt.
Men problemerne er ikke forbi. Jeg kan ikke sende billeder vedhæftet en mail nu og der er problemer med billeder, jeg vil lægge på bloggen.
Så jeg må have assistance fra højere sted.

8 kommentarer:

  1. Akja, i gamle dag hed det "Herrens veje er uransalige", i dag er det computerens...

    SvarSlet
  2. De unge mennesker er altså bare bedre til computere end alle os andre. Jeg ville tit ønske, at jeg havde haft en teenager i huset, til at hjælpe med den slags problemer! :D

    SvarSlet
  3. Det der oprydning gør vi ikke så meget i :-) til gengæld måtte vi også hidkalde en computermand, da pludselig alle lamper blinkede om en trojansk hest der prøvede at snige sig ind. Det fik den ikke held til, men han brugte også 3½ time på computeren !

    SvarSlet
  4. Rimkoger, ja i sandhed er computerens veje uransagelige......

    SvarSlet
  5. Jens, i dag har internetttet 20 års fødselsdag - alle derefter er født med en mus i hånden. Og vi andre kan ikke hamle op med det fortrin. Jeg ville også ønske, jeg havde en teenager i huset til lige netop den slags problemer. ;-)

    SvarSlet
  6. Lene, det er godt at have en professionel til den slags oprydning. Da jeg i dag prøvede at få fat i Søren i Expert, hvor jeg har købr min computer, var han flyttet. Øv, øv!!
    Den nye mand sagde også, at det ville tage ca. 3 timer a. 550 kr!!!! Jeg tror lige, jeg prøver om Ældresagens computerteam kan klare det. De kan nemlig mange ting.

    SvarSlet
  7. Det er helt utroligt at tænke på - vi lærer stadig og de unge er født med det! Jeg er bestemt heller ikke god til at rense og tage back-up osv. Det værste er, at man VED, at man skal - og det jo heller ikke tager tid. Det passer jo sig selv! Alligevel får jeg det ikke gjort....

    Sikke nogle dejlige krøllebasser de to ;-) Kan godt forstå, at det hjalp lidt på humøret at stikke fingrene i den pels!

    SvarSlet
  8. Nille, det tager nemlig ikke så lang tid. Det er bare så uinteressant.....

    SvarSlet