onsdag, maj 06, 2009

Hen ad gaden......

Føtex i Bruunsgade er under ombygning og har været det længe. Forretningen bliver stor og flot. Kunderne skal åbenbart formildes lidt med en lækker anretning. Jeg blev da også glad overrasket over at blive præsenteret for dejlig frisk frugt og slik. Jeg håber, personalet bliver kompenseret på en eller anden måde for at gå i det helvede af støv og larm fra hammer og sav, og hvad ved jeg.
Lidt nede ad gaden ligger en blomsterforretning, som jeg altid må kigge nærmere på, når jeg er på de kanter. Jeg bliver hver gang overrasket over de meget kreative måder blomsterne sættes sammen og arrangeres på. Blomsterværket Pindstrup, hedder den.
Jeg har aldrig tænkt på en rabarberblomst som en blomst. Men hvorfor ikke?
En usædvanlig og meget sød måde at arrangere en rose på. Gad vide, hvor længe den holder til at være helt under vand?
Jeg spurgte indehaveren, om jeg måtte fotografere og lægge billeder på min blog. Det måtte jeg godt. "ikke for at stjæle dine ideer", sagde jeg. Det gør jeg jo på en måde alligevel..... Jeg skal i hvert fald prøve den med at binde rosen fast til en sten, så den bliver under vandet. Det så rigtig flot ud.

6 kommentarer:

  1. Hvor er det dog en kreativ blomsterhandler. Smukt, meget smukt ser det ud med roserne. Den idé vil jeg afprøve. Måske andre blomster kan arrangeres på samme måde?.

    SvarSlet
  2. Det var da en sød idé at give godter til kunderne - men ikke sjovt for medarbejderne selvfølgelig!

    Det med roserne har jeg prøvet - men mest til middagsdekorationer; og det kan de sagtens holde til og endda lidt mere! Det ser så sødt ud!

    SvarSlet
  3. Manna, det kan da godt være, man kan bruge andre blomster. Det skal prøves.


    Nille, nåååee, det er bare en ide, han har snuppet fra det store udland.....
    Anyway, det ser sødt ud.

    SvarSlet
  4. Hvor er det da nogle smukke blomster.
    Den rose der kan godt holde sig en uges tid, jeg har haft det stående, der var rosen bundet til en lille prinsessekrone. Dejlig dekoration der er let at lave efter
    Man kan sagtens bruge andre blomster til formålet :)
    Knus og god dag

    SvarSlet
  5. Penille, det lyder godt, du har erfaring med at lave sådan nogle søde blomsterdekorationer.
    Jeg skal ogå prøve.
    God dag og knus til dig

    SvarSlet
  6. Jeg har også flere gange været inde forbi den blomsterhandler, når jeg er på de kanter - og en rigtig sød idé med roserne - den er skrevet bag øret.
    I det hele taget er jeg ret vild med Bruuns Gade, og kvarteret der omkring. Hvor imod jeg sagtens kunne undvære Bruuns Galleri...

    SvarSlet