tirsdag, juli 07, 2009

Det nære og det fjerne.

Det fjerne er rykket tæt på i dag. Vi kan alle følge med i mindehøjtideligheden for Michael Jackson i Staples Center i Los Angeles.
I virkelighen har han ikke været så fjern for os som geografien vil gøre det til. Hans musik og livshistorie har været omkring os og fascineret os i mange år. Det er nok også derfor, det er så vigtigt for mange mennesker at være tilstede ved mindekoncerten.
Sådan som jeg husker det, så spillede pigerne en masse Michael Jackson tilbage i 80erne, men hans musik siger ikke mig så meget. Men han var en uovertruffen og flamboyant entertainer.
På det helt nære plan, har jeg desværre været til begravelse i dag igen. Min sjove sidekammerat og "støttepædagog" i koret døde for nogle dage siden efter en måneds sygdom. Sonja og hendes mand flyttede her til byen for et par år siden for at bo i nærheden af en datter og et barnebarn. De havde været korledere i deres tidligere hjemby, og de blev en stor gevinst for vores kor. Manden, der øver med herrestemmerne, og Sonja med sin sikre stemme og sans for rytme og takt og ikke mindst for sit gode humør. Utallige gange har "de sure" sendt sccchhhh og vrede blikke mod os. Jeg vil savne hende rigtig meget. I dag var det også hendes 78 års fødselsdag.

Gad vide, hvordan det er at være Michael Jacksons nære familie og venner i det her cirkus, der udfolder sig omkring dem?
Jeg er med foran skærmen!

1 kommentar:

  1. Hej - tak for din kommentar hos mig. Kor er ens overalt - har også selv siddet og moret mig med de der dræbende blikke tilfølge!!!

    SvarSlet