fredag, november 27, 2009

Multikultur.

Vi er inviteret til middag i anledning af Eid.
?????
Jeg var et stort spørgsmålstegn, fordi vi plejer at være inviteret til Eidfest i forbindelse med Ramadanens afslutning.
Jeg har ikke haft kigget så meget på min kalender fra Tværkulturelt Center, men ved nærmere eftersyn ser jeg, der er to Eid. Festen ved fastens ophør hedder Eid al-Fitr. Den 27. nov., 2 dage efter Pilgrimsrejsens begyndelse er der Eid al-Adha.
Nå, men uanset hvad, så ved jeg, det bliver en rigtig hyggelig aften med en masse dejlig mad.
Det er iøvrigt sjovt at se, hvor mange, mange millioner mennesker, der fejrer nytår på andre tidspunkter, end vi gør.
Når man går i sin egen lille tryghedszone, så bliver "vores" måde nemt den "rigtige".
God weekend i blogland med alle de mangfoldigheder, der findes.

1 kommentar:

  1. Kære Betty, du har ramt plet i dit indlæg. Du har så inderlig ret i hvad du skriver, at det vante ofte føles som det rigtige.
    Når man flytter udenlands finder man pludselig ud af, at der findes utallige andre måder at fejre/gøre tingene på, som er det rigtige for andre mennesker.
    Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg havde svært ved at fravige det vante i begyndelsen og at det var svært at blive set skævt til af kolleger og bekendte, fordi jeg blev ved med at holde på det vante. Men efterhånden finder man jo ud af det og det er jo netop charmen at kulturer blandes og nye traditioner opstår.
    En god søndag aften til dig.

    SvarSlet