tirsdag, december 01, 2009

En anderledes morgen.

Jeg har været med til sådan en morgen, som for mange år siden også var min egen: mor skal på arbejde og stor pige skal i skole.
Svigerinden var tidligt oppe for at være i Thisted kl.8. 12 årige niece kan på få minutter gå hen til den lokale skole. Jeg har haft små hyggelige opgaver, som at lukke halskæden og sætte armbåndet på. :-) Og hørt om makeup, der skal lægges inden man går i skole. Sådan lidt mascara og sådan...
Meget, meget hyggeligt.
Der er kun få ting, der vidner om svigerindens thailandske baggrund. Det er også snart 22 år siden hun kom hertil.Jeg vil snart gå en tur ude ved æ haw i Vorupør. Vejret ser flot ud med lidt morgenfrost. Solen stod op som en stor rød bold, så det bliver sikkert en fin 1. dec.
Jeg vil besøge min mors bror. Den eneste, der er tilbage af de otte søskende. Og mon ikke jeg render ind i en af de mange fætre og kusiner, jeg har her omkring

4 kommentarer:

  1. Det at komme tilbage til rødderne og møde familiemedlemmer som man ikke ser så ofte, det er så dejligt og for mig helt specielt.
    Nyd dine fridage i det nordjydske.

    SvarSlet
  2. Det lyder som 100% hygge :-)
    Det er rart, at der stadig er nogen tilbage fra generationen før dig, ikke?

    Det var to fantastiske billeder i dit forrige indlæg.
    Her på Østsjælland havde vi en spektakulær solnedgang i går - jeg fulgte den en hel time i min bil på vej hjem fra arbejde. Desværre ingen billeder...

    SvarSlet
  3. Annette, det synes jeg også er dejligt at møde familiemedlemmer man ikke ser så tit. For dig er der jo mange km., så det bliver en større rejse.

    SvarSlet
  4. Ellen, det var sådan en hyggelig dag. Det er fantastisk dejligt, når den der er tilbage af generationen før, også har det godt

    SvarSlet