mandag, december 28, 2009

Er julen forbi?

Luften er kold og klar, og jeg får en ubændig lyst til at styrte ud og købe røde tulipaner.
De to familiefrokoster er godt overstået. Jeg har fri, ingen planer, ingen mad der skal forberedes eller bord der skal dækkes. Herligt!
Det er som om det nye år er begyndt. Den første udsalgsdag trækker masser af mennesker til byen. Jeg har bare lyst til at bære en favnfuld tulipaner hjem.
Nu står de og lyser på mit bord, mens jeg nyder en kop kaffe og de sidste vanillekranse.
Julepynten får lov til at stå til nytårsaften.

6 kommentarer:

  1. Jeg er mildest talt bagud med opdatering på blogs, jeg følger med i, men jeg læste tilbage og faldt især for det billede med træet i forgrunden og den snedækkede by i baggrunden.
    Det er et fantastisk billede, som fortjener en præmie.

    Hvor er det godt, at I kan klare at holde jul sammen på trods af tidligere uoverensstemmelser.

    Det lyder som om du/I har haft en god og hyggelig jul.

    SvarSlet
  2. Åh ja, vi trænger til forårsblomster nu, Betty, og til at vide, at vi snart har lysere dage.

    God tirsdag til dig!

    SvarSlet
  3. Ja, hvorfor tænkte jeg dog ikke på det i går, da vi var ude og handle? Du har fuldstændig ret, et bundt røde tulipaner ville være dejligt, der breder sig altid en skøn duft i huset, når man har friske tulipaner indendøre. Tak for ideen.
    Tillykke med gevinsten i Nicolai´s julekonkurrence, hvor har det sjal en smuk farve, det er godt valgt.
    Sidst men ikke mindst, det er dejligt at læse, at også I (du og din tidligere mand) kan være sammen juleaften, det gør livet lettere for vore børn. Vi holdt også juleaften sammen med min tidligere mand og var hos vores datter.
    Tak for dejlige billeder og jeg håber at du må nyde de sidste juledage.

    SvarSlet
  4. Sikke nogle flotte tulipaner og hvor dejligt at der ikke skal laves mad!!!! Skal du på udsalg? KNUS

    SvarSlet
  5. Ellen, velkommen hjem igen og tak for din ros om billedet. Det skal jeg have kigget lidt mere på ;-) Det skal måske være julekort til næste år.....

    Madame, det er så dejligt at vide, at dagene er blevet længere. Ikke at jeg kan registrere det, men jeg ved det og det er skønt med forårsblomster.

    Velkommen hjem igen Annette, ja det er et smukt sjal jeg har vundet. Min eksmand og jeg var ikke gode til at være gift, men vi er gode til at være eks'er - noget der gør livet lettere for både børn og os selv. De voksne børn kan heller ikke lide ballade - ligeså vel som de små børn ikke kan. I hjertet bliver de jo ved med at være børnene og vi bliver ved med at være forældrene.

    SvarSlet
  6. Tina, på søndag starter udsalget rigtig for alvor, og jeg har vist fået rigelig af at stå i kø for at købe julegaver, så jeg tror ikke jeg går på udsalg. I virkeligheden er jeg ikke vild med at shoppe. Det kan gå an, hvis vi er flere.... men det er ikke lige mig. ;-)

    SvarSlet