fredag, januar 08, 2010

Morgenstund har guld....

Jeg havde en tid hos tandlægen allerede kl 8.45 i dag. Læg mærke til jeg skriver allerede.
Jeg sover nemlig vintersøvn, og det betyder, jeg ikke plejer at være så tidligt ude ;-)
Men hvor var der vidunderligt. Jeg kan gå på et stisystem ned til tandlægen på små 10 min. Solen kastede guld ned på vandet, hvor ænderne nu også har mulighed for at få fast is under svømmefødderne.
Når jeg vendte mig om, så jeg månen - kun halv, og tænkte på den skønne aftensang "Sig månen langsomt hæver". I tredje vers siges der:
"Betragter månens bue,
den er kun halv at skue
og er dog hel og rund"
Og så fortsætter teksten med, at sådan er det i flere sager, som vi i hjertet tager afstand fra, fordi vi kun ser dem halvt.

Her kan man virkelig tale om en kold halskrave.

Nu må min dvale og vintersøvn høre op, når der findes så dejlige morgenstemninger udendørs! Det ville være en god ide at gå en tur i det tidsrum, hvor natten og mørket bliver jaget væk af lyset.
Jeg har ingen nytårsforsætter. Kan det nås???
Der er noget med at nytårsforsætter er svære at holde (?)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar