fredag, marts 26, 2010

Haveoprydning.

 
Dagen i dag begyndte med regnvejr, og jeg glædede mig over, jeg fik ryddet op i haven i går. Det var oven i købet så varmt, at jeg fik sved på panden.
Erantis og vintergækker står og strutter og ser robuste ud. Anderledes er det med hortensiaen. Ved første øjekast består den kun af visne stængler. Men ved nærmere eftersyn er der et lille sart lysegrønt skud i bunden af planten, og for enden af de visne stængler er der store knopper. Scillaen har ikke helt foldet sig ud, men viser tydeligt sin blå farve. Jo, det er blevet forår.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Uha, jeg har en stor hortensia, som jeg har klippet ned,- noget trist om hjertet. Store knopper blev klippet af, men den står altså så dumt, og den må ikke blive for stor, så det måtte til. Forår, hep!

    SvarSlet
  2. Der er da rigtig gang i blomstervæksten i din have. Ha en god weekend :-)

    SvarSlet
  3. Eva, så får du ingen blomster i år, når du har klippet så hårdt. Men der skal jo reguleres.


    Dejligt med blomster, Lene. God weekend til dig også

    SvarSlet