søndag, juni 06, 2010

Fest i Århus

Grundlovsdag blev fejret med stor festivitas i Århus i dag. Det var nemlig dagen, da århusianerne fejrede dronningens 70 års fødselsdag.

Karetturen gik forbi Pauls Kirke, så jeg smuttede lige hen og oplevede den glade stemning og de flotte farver. Hun så så lille ud, dronningen, midt i det store optog.

Min dag sluttede med dejlig grillmad hos Henriks datter og svigersøn. Dronningens sluttede vist i Musikhuset efter et stort program udført af sportsfolk og kunstnere på Stadion om eftermiddagen.

"Nej, jeg flytter mig ikke selv om bordet er dækket og I skal spise"
Mon ikke missen tænker sådan?

4 kommentarer:

  1. Ja, og som du kunne se, bød min aften også på grill (i Åbyhøj) og festkoncert sammen med Dronningen. Rigtig flot!

    SvarSlet
  2. Eva, det var en perfekt dag til al den udendørs fest, der var i går.
    Det må have været en stor oplevelse at være i Musikhuset, og især fordi dine egne døtre var blandt sangerne

    SvarSlet
  3. Hvor er du heldig! Der er ingen tvivl om, at du så mere end vi havde mulighed for i københavn. Der var simpelthen alt for mange mennesker herovre.
    Skønt billede af missen. Den ligger vel og venter på at der bliver serveret, haha.... :-)

    SvarSlet
  4. Jens, jeg synes, der var mange mennesker ude i Århus, men det er sikkert ingenting i forhold til København. Vi stod i en række, så der var ingen, der kom i baggrunden.
    Missen, der hedder Jordbær, ville nok gerne have en servering. Men den har sin egen skål ;-)

    SvarSlet