søndag, januar 16, 2011

Søndagssysler.


Jeg har grønsager liggende i et mørkt kælderrum.
At dømme efter udseendet, så er rødbeden en kedelig fyr.
I går hentede jeg et par stykker.
Den ene havde små spirer i den ene ende.
Jeg skar stykket fra og satte det i vindueskarmen i en undersål med lidt vand.
Og i dag har den foldet sig ud med småbitte blade.
Jeg ved godt, det sker hvert forår, men jeg bliver alligevel rørt og glad over at se det.



Det er kun på overfladen, rødbeden er grim.
Indeni er den smuk og farverig.
Jeg har lavet rødbedepesto i dag.



Senere skal jeg mødes med de seks, jeg skal til Berlin sammen med.
Planlægning, forventningsafstemning eller sådan noget.
Det skal nok blive hyggeligt.Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Ja, det er et under, at en kedelig rødbedeknold kan få friske og smukke blade - det er jo nærmest ikke til at fatte.

    Rødbedepesto lyder spændende, Betty, og din salat her ser lækker ud. Vi bruger ofte rødbeder i madlavningen her hos os.

    SvarSlet
  2. Rødbeden er en smuk sag.

    Det lyder da spændende med Berliner-planlægning.

    SvarSlet
  3. Du er bedre til at bruge rødbeder end jeg er...

    Det lyder rigtig hyggeligt med berlinerplanlægningsmøder.
    Forventningens glæde skal man ikke kimse af - den er stor og det bør man nyde maximalt :-)

    SvarSlet
  4. Madame
    Eva
    Ellen
    Tak for jeres kommentarer.
    Rødbeden kan være med til mere, end den ser ud til.
    Det var en hyggelig planlægnings-komsammen, vi havde

    SvarSlet