fredag, februar 25, 2011

Kaffe Fassett.

På Silkeborg Museum har der i et stykke tid været en udstilling om Kaffe Fassett.
Den farve-og håndarbejdsglade veninde tog i går initiativ til et museumsbesøg inden udstillingen slutter på søndag.Posted by Picasa



Der er knald på farverne hos Kaffe Fassett
Linket her er til hans biografi.


I udstillingen kan også ses en film om én af hans rejser til Vietnam og Indien.
Det er spændende at høre, hvordan han inspireres af det farverige folkeliv.

Der var en masse kvinder på besøg i udstillingen, da vi var der.
Kun en enkelt mand så jeg.
Så engagementet hos kunstneren har ikke smittet af på mænd, kan man konkludere.
For kunstner, det, synes jeg han er.
Smukke farver og mønstre og store arbejder.
Jeg nød synet, og erkender at jeg ikke er den store strikker.
Der er stadig kun slået op på det, jeg begyndte på for længe siden.
Tak for initivet, Ingrid.

2 kommentarer:

  1. Åh, det ville jeg gerne opleve, Betty, det er bare en skam, at der er så langt til Silkeborg fra Liseleje. For et par år siden viste dk4 et program om ham, hvor han viste rundt i sit hjem i London og fortalte om sit liv med strikketøj, broderier og farvestrålende quilts. Jeg har altid været ved at falde i svime over hans strikkede trøjer ... Man så denne smukke, ældre mand sidde og strikke i sit arbejdsværelse og så, hvor han får inspiration til sine fantastiske mønstre og farvekombinationer. Det er blandt andet på Victoria and Albert Museum, hvor han opsøger gammelt kinesisk porcelæn, og i Portobello Road's antikvitetsforretninger.

    SvarSlet
  2. Madame, det må have været et spændende program fra hans eget hjem.
    Han er nemlig en smuk ældre herre, og i den film vi så fra hans rejse i Vietnam og Indien, var han rørende blid i sin måde at kontakte folk på.
    Og han bar selv smukke farvestrålende skjorter eller kjortler.
    Han er sådan en personlighed, der gør verden til et smukkere og bedre sted.

    SvarSlet