fredag, juli 15, 2011

Et ydmygt sted.

Det sommerhus vi lejede lå ikke langt fra Gl. Skagen med de eksklusive hoteller og fashionable sommerhuse.
Som en stor kontrast til det dyre, ligger der en lille kirkegård mellem et hotel og en restaurant.
Den del af kirkegården, der ligger ned mod gaden er bevokset med græs.
Velsagtens for at de gæster der spiser udenfor, ikke skal kigge direkte på gravstederne.
Men går man ind gennem lågen og hen over græsset, træder man ind på en vindblæst og bar kirkegård, som alligevel i al sin beskedenhed er meget smuk.


Der er ingen træer til at give læ eller skygge.

Naturens materialer smukt organiseret.


Hvis du har brug for en stille stund, så er der ikke overrendt her.
Men undgå de dage, det blæser.

2 kommentarer:

  1. Det var så noget af det jeg ikke så da jeg cyklede gennem Gl. Skagen mandag aften! Men så oplevede jeg tilgengæld så meget andet på min tur. Vi har sikkert været meget tæt på hinanden på et tidspunkt. Hvis du så en skør skid med solbriller og kasket på en blå mountain bike så var det måske mig!!

    SvarSlet
  2. Jønne, det kunne have været hyggeligt at møde en skør skid med solbriller, kasket og blå bike ;-)

    Det må have været en flot cykeltur der rundt om toppen af dk.

    Kirkegården ligger meget diskret, selvom om lågen er ved fortovet på 'hovedgaden'

    SvarSlet