søndag, juli 24, 2011

Smukke Norge.

Smukke Norge, som pigerne og jeg besøgte for to år siden.
Norge, som har fået sin egen tragiske udgave af 11. september.
Her på højskolen har vi travlt med at øve til koncert, så jeg kan ikke følge nyhederne som jeg ville have gjort, hvis jeg var hjemme.
Vi begyndte dagen med at tænke på de hårdt ramte nordmænd og sang 'Kringsat 
af fiender'.
I andet vers siger man:
'Her er dit værn mod vold
her er dit sværd:
Troen på livet vort,
menneskets værd'

Hvor forfærdeligt, at den tro netop blev mødt med våben og vold af en landsmand.



Billeder fra Bergen og Sognefjord i 2009.

På Prableen Kaurs blog kan man læse om hendes grusomme oplevelser på Utøya.
(fundet hos Lavendel)

4 kommentarer:

  1. Jeg har også læst Prableen Kaurs blog - det var gribende og fortvivlende at læse. Politiken skrev om hende i går.
    Dejlige billeder, Betty!

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar, Gitte

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Bare at læsende ordene fra salmen giver mig endnu en gang gåsehud. Det er så skrækkeligt, hvad der er sket - og man kan slet ikke forestille sig, hvordan det må føles at være midt i det.

    Jeg vil læse den blog stille og roligt i weekenden! Tak!

    SvarSlet