onsdag, november 09, 2011

Julesalmer.

Vi er begyndt på julerepertoiret i koret.
I år har vi to af de meget gamle julesalmer med, som jeg elsker og forbinder med jul.
'Dejlig er den himmel blå, lyst det er at se derpå'
Og 'Et barn er født i Betlehem'.

I det store Magasin-lignende El Corte Inglés bliver man mødt med et meget stort udvalg af 'Josef og Maria med barnet' i alle størrelser.
Ikke lige den slags julepynt, vi ser herhjemme.
Men der var også nisser og alle slags pynteting, som vi har.

Motivet igen - La Sagrada Familia - på kirkens facade.

6 kommentarer:

  1. Julesalmer....., det er altså dejligt! Jeg får næsten tårer i øjnene bare ved tanken.

    SvarSlet
  2. Jeg kan enormt godt lide "Dejlig er den himmel blå". Men hvorfor synger folk den altid som om at det er en konkurrence om at komme først i mål? Jo langsommere man synger den, jo smukkere er den.... synes jeg! :-D

    SvarSlet
  3. Det må være dejligt for jer i koret at I er begyndt på julerepertoiret. Her Liseleje og Frederiksværk er alle butikkerne fyldt med julepynt - er det ikke lidt tidligere end det plejer?

    SvarSlet
  4. Eva ;-) det er så dejligt, den korte tid det varer.

    SvarSlet
  5. Jens, jeg kan også bedst lide, når den bliver sunget langsomt. Men jeg tror, der blandt korledere og organister findes nogle som synes, tempoet skal sættes op. Det er synd.

    SvarSlet
  6. Madame, jeg tænker også, om det ikke er tidligt. Men jeg tror, det har været sådan i mange år, at efterårsferien er indledningen til julepynt i stormagasiner

    SvarSlet