onsdag, april 18, 2012

Traditioner.

Traditionen tro kommer veninden fra Bornholm på besøg i morgen, inden vi på fredag kører til Stauning til vores årlige Kempler-træf.
Ligeså traditionelt køber jeg ind til morgenmad.
Og laver blommemarmelade af de frosne blommer, der er tilbage i fryseren.
Sidste år puttede jeg de første spæde rabarber i. Der var kun 40 gr.
I år er rabarberne lidt større, og der var 170 gr. Sammen med 600 gr blommer smager de godt igennem.

Jeg huskede også at blande de små korn fra en vanillestang med lidt sukker.

Marmeladen er afgjort bedre end sidste år.
Nu mangler jeg bare sådan nogle fine etiketter, som her hos Madame.  ;-)

Om lidt skal jeg møde en 26 årig kvindelig studerende, der gerne vil være Voksenven.
Det er dejligt, at der en stigende interesse blandt unge for frivilligt arbejde.

4 kommentarer:

  1. Din blommemarmelade med rabarber lyder meget lækker!
    Ja har set, at mirabelletræerne blomstrer, og jeg glæder mig til mirabellemarmelade.
    Dejligt at læse om den 26-årige kvindelig studerende, der gerne vil være Voksenven.

    SvarSlet
  2. den marmelade du laver lyder dejlig,hvor er det rart når nogle voksne har overskud til at være voksenven, det er jo guld værd for begge parter,jeg er sikker på man kommer til både at give og modtage..

    SvarSlet
  3. Mine raberber er ikke store nok endnu, men hvor lyder det skønt med blommemarmelade med nye rababer.
    Det er dejlig, at en studerende giver sig tid til, at være voksenven.

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer. ;-)

    SvarSlet