fredag, juli 13, 2012

Ferielæsning.

Som flittig bruger af biblioteket var jeg lige en tur forbi, inden jeg kørte nordpå i går.
Der var en sjov 'leg' i gang, hvor man ved hjælp af en bold kunne markere, om man havde e-bøger med på ferie.


Jeg er begyndt at læse Skyggeland af Bjørn Olav Nordahl.
Min norske veninde har anbefalet den, og jeg er virkelig imponeret over, at biblioteket har kunnet skaffe den godt en måned efter den udkom.

Forfatteren er journalist. Han første bog Nesten tilstede udkom i 2010. Den var spændende, og jeg læste den i en ruf.
Skyggeland handler om økonomisk kriminalitet og meget andet. Der er et stort persongalleri, og den er meget velskrevet.
Men jeg læser den ikke i en ruf, for jeg er i sommerlandet, og der er et par små drenge, der skal beundres og leges med.
Har du gang i spændende sommerlekture?

8 kommentarer:

  1. Tak for anbefalingen. Jeg har gang i både lydbog og papirbog.
    "Mågelatter" på papir og "Signe" på lyd.
    Og jeg nyder det.

    Hyggeligt med en lille leg på biblioteket. Jeg bestiller mere og mere på nettet, så jeg kommer der ikke helt på samme måde som før. Men jeg elsker mit bibliotek.

    SvarSlet
  2. Det er dejligt, når du anbefaler bøger, du har været glad for at læse. Jeg er ved at læse Dværgen bog, som er den fjerde bog i en serie om 1700-årene i Danmark skrevet af Vibeke Arndal.
    Sjovt fundet på med legen på biblioteket!

    SvarSlet
  3. Dejligt du deler de gode titler, ❤

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt lide kreative biblioteker :-)
    Tak for anbefaling - det er altid rart at lære nye forfattere at kende.
    Jeg har taget to Barnaby-bøger med til ferien - plus et par engelske, som jeg købte, da jeg var derovre, og som jeg glæder mig til - bl.a en af forfatteren Robert Goddard, som jeg vist har omtalt før.
    Rigtig god ferie med dine to små yndlingsmandfolk :-)

    SvarSlet
  5. Eva, jeg har læst Signe for nogen tid siden. Rystende oplevelser, hun kom ud for.
    Jeg bestiller også på nettet, men henter bøger på selvbetjening på biblioteket. Jeg gætter på, det er lydbøger, du bestiller og henter på nettet?

    SvarSlet
  6. Madame, jeg har også lige hentet Dværgen og glæder mig til at læse videre om den lille, kloge mand. ;-)

    SvarSlet
  7. Tak for ferieønsker. ;-)
    Spændende læsning, du har med. Jeg har engang for længe siden læst en bog af Goddard - har glemt alt om den ;-)

    SvarSlet