torsdag, juli 05, 2012

I by og på land.

I går var vi nede på den nye waterfront i Aarhus.
Der vokser en helt ny og spændende bydel frem.

Huset her er klar til indflytning sidst på året.
Arkitekterne har været inspireret af isbjerge med de spidse, forskudte takker.
Fra alle lejligheder bliver der udsigt over Aarhus Bugt.
Ser det ikke spændende ud?
På www.isbjerget.com kan man læse om byggeriet.

Der er andre knap så utraditionelle bygninger.

I dag har jeg haft vagt på Silkeborg Bad.
I en af bygningerne derude findes én af kommunens børneinstitutioner.
På et tidspunkt havde jeg denne her dejlige udsigt med børn og voksne, der legede i parken.




8 kommentarer:

  1. Det er en spændende udvikling, Aarhus Havn gennemgår. Bare det hele nu bliver til at betale også for almindelige mennesker.

    SvarSlet
  2. Utrolig spændende og flot!
    Jeg ville nok ikke bryde mig om at bo der; heller ikke ude i Københavns spændende Ørestad, men derfor kan man jo godt synes, det er rigtig flot byggeri.

    SvarSlet
  3. Jo, det er et meget spændende byggeri! Når jeg om kort tid skal til Aarhus, vil jeg lægge vejen forbi.

    SvarSlet
  4. Eva, det bliver nok hundedyrt at bo der. Men spændende ser det ud.

    SvarSlet
  5. Ellen, det er ikke alt det man ser, man ville bryde sig om at bo i, men jeg kunne godt tænke mig at bo med udsigt over vand.

    SvarSlet
  6. Madame, det lyder hyggeligt, du skal til Aarhus. Det er spændende at se, hvordan havnefronten udvikler sig.

    SvarSlet
  7. Interessante bygninger - meget flotte, som alt det, der er bygget i København de senere år. Jeg undrer mig hver gang jeg er hjemme over de mange nye bygninger, der er - det er der da ikke meget krise over. Og de kan tilsyneladende sælge alle de lejligheder!

    Udsigt over vand ville jeg gerne have - men ellers har jeg det nok som Ellen, at det ikke er byggeri, jeg ville bryde mig om at bo i. Men udefra kan man jo godt beundre :-)

    SvarSlet
  8. Nille, jeg tænker som dig, at der er ingen krise at se i byggebranchen. Og undrer mig over, hvor alle de mennesker kommer fra til alle de nye boliger.
    Måske hænger det sammen med, at flere og flere bor alene?

    SvarSlet