mandag, juli 30, 2012

I mangel af blå himmel ...

Man har heldigvis sine substitutter.
Som nu i dag, hvor jeg i den grad savnede lidt blå himmel.
Bare en lille flig.
Så glæder jeg mig over den blå stormhat ude i haven.
Jeg kigger tit på den. Planten er stor, den er højere end mig.
Og blomsterne lyser med den blåeste blå.
Den er lidt medtaget af det voldsomme regnvejr, vi har haft i eftermiddags.
Ellen har fine billeder og en sjov historie om stormhatten over hos sig

30. juni
Da jeg googlede på planten senere i går aftes, opdagede jeg, at stormhat er en af de giftigste blomster i haven.
Øv, så er det ikke den første blomst, jeg skal vise, og fortælle om prinsessekareten og eventyrhestene, til de små drenge. 

11 kommentarer:

  1. Stormhat - sikken et navn til saadan en flot blomst. :)

    SvarSlet
  2. Sikke en dejlig plante, Betty - den kendte jeg slet ikke, men det er en vidunderlig blå farve!

    SvarSlet
  3. Man er jo nødt til at se på de lyse sider, når sommeren ikke er helt optimal, og det kan du heldigvis uden problemer :-)
    Mols Bjerge er så smukke - vi glæder os til at skulle derover igen til efteråret :-)

    SvarSlet
  4. Jeg er sikker på, at stormhatten også kunne trænge til lidt mindre regn. Ligesom mig.

    Sød historie hos Ellen:)

    SvarSlet
  5. Tina, det er et sjovt navn. Desværre er den giftig.

    SvarSlet
  6. Madame, den har en flot farve. Min nabo har den i en næsten hvid udgave. Den blå er flottest, synes jeg.

    SvarSlet
  7. Ellen ;-) jeg kan regne ud, I alle skal mødes i sommerhus. Det bliver da skønt.
    Stormhat er giftig.

    SvarSlet
  8. Eva, ;-)Jeg trænger også til mindre regn.

    SvarSlet
  9. .... STORMHAT, SMUK BLOMST PÅ EN TRIST DAG,,
    giftig, ja selvfølgelig , de smukke er tit giftige, det må du fortælle de små drenge ;-)

    SvarSlet
  10. Jonna, er de smukke tit giftige? Jeg bliver forvirret, for der bliver brugt flere blomster og vilde planter i madlavning end før. Men det er åbenbart noget med at kende forskel.

    SvarSlet
  11. Jeg ved godt den er giftig, men det har nu heller aldrig været et problem hos os.
    Mor lærte os fra ganske små, at vi ALDRIG må spise noget fra haven uden at spørge hende om lov først, for ellers ville vi kunne risikere at få meget, meget ondt i maven. C praktiserer det samme, og det fungerer glimrende :-)
    Dine drenge skal alligevel ikke høre eventyret, før de er gamle nok til at forstå det rigtigt, og så er de også gamle nok til at forstå, at man ikke behøver at spise eventyr ;-)

    SvarSlet