tirsdag, juli 10, 2012

Jordbær, jordbær, jordbær ...

Jeg skulle bare have et par bakker jordbær, da jeg var blevet inspireret hos Klidmoster til at lave en cremet jordbærmarmelade.
Men da jeg så tilbuddet med en kasse for 200 kr, faldt jeg for fristelsen, vel vidende det ville være mig selv, der kom til at stå med at gøre dem i stand.
Bærrene var meget fine, selvom de var fra i går
Jeg gav et par bakker væk. 2 bakker blev til marmelade.
1 bakke blev til kompot, hvor jeg kogte bærrene med lidt vand i 5 min., tog dem op og lod saften koge ind til sirup. Det skal bruges til dessert i morgen med makroner og flødeskum.
Om et par dage skal jeg besøge min datter med familie i sommerhus. Min svigersøn kan ikke lide 'klumper' i marmeladen, så jeg synes, han skal smage denne her udgave af jordbærmarmelade, der har fået en tur med stavblenderen, så den er helt cremet.
Nu har jeg fået nok af jordbær for i dag.
Og i fryseren er der rigeligt til en anden dag.

5 kommentarer:

  1. Sikke et godt køb, Betty - og det lyder meget lækkert med alt det, du fik ud af bærrene!

    SvarSlet
  2. Det er bare med at benytte sig af sådanne tilbud.
    Sjovt, at der er nogle, der ikke kan lide 'klumperne' - det er jo fine bær - vi skal helst have så mange klumper som muligt, men sådan er vi jo så forskellige.
    Kompotten lød god. Sådan har jeg ikke prøvet at lave det, men det har jeg snart! ;.)

    SvarSlet
  3. Madame, der er noget hyggeligt over at anvende årstidens frugt og grønt.

    SvarSlet
  4. Ellen, jeg har det også sådan, at jo flere hele bær og klumper jo bedre.
    Jeg ville aldrig købe sådan en færdiglavet cremet marmelade. Jeg ville tro, det var det rene vand.
    Men det er nemt at lave en portion af hver. Den ene portion skal bare have en tur med stavblenderen. Indholdet er jo det samme.

    SvarSlet
  5. sikke et fint køb,og du fik travlt ........

    SvarSlet