fredag, oktober 19, 2012

Forberedelser.

Man må hellere begynde at forberede sig i tide ...

Jeg så lige sådan et godt motiv, da mit barnebarn stod og bladede i guidebogen.
Men motivet forsvandt, da mit fotoapparat kom frem.
Apparater skal undersøges.
Sådan er det bare ...

På søndag rejser vi til Sicilien.
Og forhåbentlig lidt sommerstemning.

Måske kan jeg finde det sted, hvor Marie Krøyer mødte Hugo Alfvén?
Vi skal bo i Taormina.
Det var der, de mødte hinanden. Og ikke som i filmen i Sverige.


12 kommentarer:

  1. Har nu ikke set filmen, vil heller ikke, men har med stor glæde læst alt om og af Marie K...dejlig dreng, er i Sydfrankrig, her er i hvert fald dejligt.

    SvarSlet
  2. Åh, bare det var mig:) Jeg har familie på Sicilien i Ragusa i det sydøstligste hjørne.
    Filmen om Marie Krøyer har jeg til gode endnu.

    SvarSlet
  3. Nemlig der er fejl i filmen , ifølge bogen om Marie Krøyer rigtig god ferie 🌞🌞🌞🌞🌲🌳

    SvarSlet
  4. Filmens budget var så lavt, at de var nødt til at lade dem mødes i Sverige, fortalte Bille August til forpremieren i Grand :-)
    Rigtig god ferie, Betty!

    SvarSlet
  5. Filmen kan nok være lige meget, tro jeg, når man har læst bogen ...
    Jeg læste lige Madames ord - selv om man har et lavt budget, synes jeg ikke, det er en undskyldning for direkte fejlagtige data.

    Rigtig god ferie, Betty :-)

    SvarSlet
  6. Han er en dejlig dreng, Lavendel. Jeg har set, du nyder tilværelsen i Frankrig. ;-) Godt for dig. ;-)

    SvarSlet
  7. Eva, det var da spændende at høre, at du har familie på Sicilien. Så har du sikkert besøgt dem?

    SvarSlet
  8. Jonna, jeg gættede på, det var for at spare, at mødet mellem de to var henlagt til Sverige.
    Jeg kan se på Madames kommentar, at sådan er det.

    SvarSlet
  9. Madame, tak for ferieønsker.
    Jeg havde gættet på, at det var økonomi, der gjorde, at Marie og Hugo Alfvén ikke mødtes i Taormina i filmen.
    Men det er sjovt at høre, at det også er rigtig gættet. ;-)

    SvarSlet
  10. Ellen, jeg kan sagtens se for mig, hvor smukke filmoptagelser, der kunne komme i kassen fra Taormina.
    Men der er også smukke, romantiske scener fra skærgården i Sverige.
    Jeg kan godt forstå Bille August gik på kompromis for at fortælle en god historie.
    Historiens indhold er det samme. Kulissen er bare ændret.
    Tak for feriehilsen. ;-)

    SvarSlet
  11. Kan du have en rigtig god ferie.

    SvarSlet