torsdag, november 29, 2012

Jeg mangler en overskrift ...

Sæsonen er slut for mit lille låse-ind-og-låse-ud-job på Silkeborg Bad, hvor to hold børnehavebørn hver torsdag formiddag har haft dans og rytmik før museets åbningstid.
Det er sådan en dygtig danselærerinde, de har haft. Der har været gang i den med store bevægelser og heftig musik, men også stille musik og afslapning.
Børnene har været meget lydhøre og meget engagerede.
I dag blev der brugt nogle få minutter til sidst til at evaluere forløbet. Jeg var imponeret. De sad og formulerede så fint, hvordan det havde været at være med til efterårets dansetimer. Ikke noget med at råbe eller snakke i munden på hinanden. En finger op, og så vente.
De er dygtige sådan nogle børnehavebørn.
Jeg tror også, oplevelsen af æstetikken og det store rum har en god virkning på børn.


På søndag afholdes den årlige Julesøndag på Silkeborg Bad.
Der bliver salg fra boder i parken. I cafeen er der mulighed for at bage sine egne kager og meget andet.
Du har fri adgang til udstillingerne på museet.
I dag blev boderne gjort klar til julemarked i parken. Det småregnede lidt, mens en gruppe frivillige gik og arbejdede
Et fint lag sne ville pynte meget på søndag.


5 kommentarer:

  1. Jeg tror, du har ret i, at de flotte rum indvirker på børnenes opførsel. Og sikkert også danseundervisning med kvalitet.


    Julemarkedet når jeg heller ikke i år, for vi har fødselsdag i familien. Men måske når jeg det i Aarhus.....

    SvarSlet
  2. Jeg tror det er med børnehaver som med skoler: der er stor forskel på, hvordan man opretholder disciplinen og hvad man forlanger af poderne.
    Jeg tror på, at børn er tryggest, når der bliver stillet krav til dem. Krav, der passer til hvor de er, selvfølgelig, men jeg tror du ved, hvad jeg mener :-)

    Dejligt med et julemarked, og I må for min skyld meget gerne beholde sneen omme hos jer i Jylland ;-)

    SvarSlet
  3. Sikke da et fantastisk sted til rytmik og dans! Skal nok blive et dejligt julemarked i smukke omgivelser. God weekend♥

    SvarSlet
  4. Det er et smukt sted for dans og rytmik og som ramme for et julemarked! Her begynder alle julemarkeder i morgen. Jeg siger som dig, at et fint lag sne vil pynte.

    SvarSlet
  5. dejligt at høre , syntes tit man hører hvor umulige børn er nu til dags, ærgerligt at Silkeborg ikke ligger lige om hjørnet
    ville gerne se juemarkedet ,,,,❤

    SvarSlet