mandag, marts 11, 2013

Frosten bider ...

Det har været bidende koldt de seneste dage.
Temperaturen har været omkring minus 6 grader. Ikke at det er så slemt, men blæsten har gjort. at det føles meget koldere.
Vintergækkerne ligger besvimede på jorden. Jeg er dog sikker på, de vågner op igen, når frosten forsvinder.

De små erantis har ikke lagt sig ned, men de er stivfrosne.

På terrassen har jeg en potte med mini-påskeliljer.
De er også frosne. De stængler, der bøjer sig yndefuldt, er helt stive.
Mon de overlever?

I går var der Kvindemesse i Musikhuset her i byen.
Lions Theodora stod bag arrangementet og overskuddet går til vanskeligt stillede børn.
At dømme efter fremmødet må der blive et stort overskud.
I Børns Voksenvenner er vi langt med planer om, hvad et evt bidrag skal bruges til.

Christian Bitz, ernæringsekspert, var en af talerne.
Han var meget underholdende og talte selvfølgelig om kost og motion.
Vi har hørt det før, og der var heller ikke noget nyt.
Dog understregede han vigtigheden af at finde balancen - at undgå ekstremer.


Han sluttede af med at hylde Ole Henriksen.
Vi skal blive ligeså glade som han er.
Det er vigtig at være glad. At være begejstret. At være taknemmelig.

Opskriften fandt jeg i dag, da jeg stod og bladrede i Mikael Kambers nye bog 'Vi er bedst når vi er glade'.
Det vil jeg skrive om en anden gang.

6 kommentarer:

  1. Ja, det behøver vel ikke være mere kompliceret.
    Og det der med kost og motion, - det kan godt være lidt svært at blive ven med, - men det gør jo også glad, når det kører :)

    SvarSlet
  2. Vi er bedst, når vi er glade. En lille sætning med masser af energi i :-)

    SvarSlet
  3. Sikke et spændende foredrag, Betty - det ville jeg gerne have overværet! Jeg tror, det er meget vigtigt at være glad, begejstret og taknemmelig.

    SvarSlet
  4. Åh ja, mine dorthealiljer er også besvimede - vintergækkerne er mere hårdføre ... det var minus 11°, da jeg begav mig af sted på job, så det er ikke så underligt, at de fryser med sådan en omgang barfrost.
    Det er rigtigt, at er vigtigt at være glad og positiv, men jeg må indrømme, at jeg finder Ole Henriksen lige overgearet nok til min smag :-)

    SvarSlet
  5. spændende foredrag,,,,,
    ....mine vintergækker i potte er også besvimet

    SvarSlet
  6. Tak for jeres kommentarer ;-)

    SvarSlet