lørdag, juli 27, 2013

Endelig flytter de

Sidst på natten eller tidligt i morges blev jeg vækket af store tordenskrald, og kort tid efter lød den liflige lyd af regn, der styrter ned.
Når jeg synes, regnvejret havde en liflig lyd, er det, fordi jeg blev mødt af synet af en vissengul græsplæne, da jeg kom hjem sent i går. Mange planter hang med bladene og den blå stormhat, som jeg synes er så flot, havde kun få, små blomster og afsvedne blade. Der må godt komme mere regn - gerne om natten.

Min yngste datter med familie flytter 'hjem' til Silkeborg. Min svigersøn er også født og opvokset her, og de har i lang tid ønsket at flytte. Huset har været til salg i 2-3 år, og da der kom en seriøs køber, ønskede han at overtage det hurtigt.
Silkeborg-tilværelsen begynder i en lejlighed.
I morgen flytter de.
Men allerede i dag begyndte de så småt, og jeg var med for at se det nye sted.
Det er spændende.
Tomme rum er sjove at løbe rundt i, og akustikken inspirerer til larm og råben. Det er noget, der appellerer til et par drenge.
Jeg glæder mig over, de flytter tæt på.
Christians vuggestue ligger i mit nabolag, så jeg behøver ikke at køre, når han skal hentes.
Jeg føler mig heldig ;-)

Udsigten fra 4. sal fejler ikke noget.

6 kommentarer:

  1. Hvor er det godt for dig, og jeg glæder mig på dine vegne.
    Men ... jeg jeg behøver vist ikke at fortælle, at jeg godt kan blive en lille smule misundelig på dig, når du skriver sådan noget? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen. Jeg kan godt forstå, du kan blive misundelig. ;-)
      Jeg føler mig også priviligeret.

      Slet
  2. Sikke en skøn beslutning. Lejligheden ser nu heller ikke skidt ud af en midlertidig en at være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er en dejlig lejlighed med en central beliggenhed - og elevator ;-)

      Slet
  3. Hvor er det dejligt, at du får dem tæt på. Den udsigt, den fejler bestemt ikke noget, hvor er den flot. Måske de bliver så glade for at bo der, at de bliver boende ☺.
    PS. Ja, Skagen er et vidunderligt sted.

    SvarSlet
  4. Annette, det er dejligt at få dem tæt på ;-) Der er fordele ved at bo i lejlighed, så hvem ved? Men personligt synes jeg, der er flest fordele ved hus og have, når man har små børn.
    Ja, Skagen kan vi blive enige om ;-)

    SvarSlet