torsdag, september 05, 2013

Blommerne er gode i år.

Jeg synes, det lige var i går, jeg skrev et indlæg. Men det var i mandags.
Tiden løber mig i møde og har heldigvis gode ting i favnen.

Den sørgelige ting er, at der sker grusomheder ude i verden. Og især lige nu levendegjort med billeder af syrere på flugt fra borgerkrig. Jeg vil ikke være med til krig i Syrien -  eller andre steder. Jeg synes godt om Obamas metode med at inddrage Kongressen i beslutningen. Det må være den rigtige vej at diskutere så meget som muligt og vende alle sten.

Christian og jeg elsker blommer, og mit Viktoria-træ bærer blommer i år uden orm for en gangs skyld. Vi står ved køkkenbordet og skærer blommerne op, inden vi spiser dem. Der var en orm i en af de allerførste i sidste uge. I går var der ingen. Christian sagde forventningsfuld "orm i?", når vi skar ind til stenen, men han blev skuffet hver gang. Vi spiste til gengæld så mange, så vores maver blev helt fulde af blommer.



2 kommentarer:

  1. Vi har en hverdag, hvor vi kan glædes ved en god blomme, - det skal vi sætte pris på.
    Konflikten i Syrien er mere kompliceret end at den er klaret med at kaste en bombe i hovedet på dem. Og vi skal tænke os meget godt om. Sammen!

    SvarSlet
  2. Eva, ja vi skal glæde os over vores hverdage. Og som du siger, så må konflikten løses sammen. Ikke noget med en enkelt mand, der dikterer.

    SvarSlet