fredag, september 06, 2013

Lidt har også ret ...

Udenfor butikken Højkant på Skt. Pauls Kirkeplads er der en lille fortovs-have.
Jeg har holdt øje med den, siden der blev plantet kål, græskar, tomater og krydderurter i foråret. Og egentlig har jeg ikke troet på projektet. Der er for lidt jord og for meget skygge.
Men fint initiativ.
Græskar og tomater voksede fint fra begyndelsen, men kålplanterne har hele tiden haft fjender.
For 14 dage siden så fjenden sådan ud:
Stribet og flerfarvet.

I dag så den sådan ud:
Ensfarvet grøn. Og kålplanten er i en sørgelig forfatning.
Jeg har ikke forstand på skadedyr, men det er spændende at følge med i den lille have.

Tomatplanten trives godt. Derimod ser det skidt ud for græskarplanten.

Ros til dem, der har fået ideen og skabt en lillebitte grøn oase lige der i fortovet.
Og selv om jeg ikke troede det, så kan jeg se, at noget godt kan vokse og bære frugt under forhold, der ikke er optimale.
Mere af den slags ;-)

2 kommentarer:

  1. Tænk, at selv en så lille plet have skal trækkes med sådan et krapyl. Den er jo ikke større, end man kunne have gået over den med en pincet!

    SvarSlet
  2. Der er vist mange, der prøver at få flere haver ind i byerne, og det er da også en rigtig god ide. Men sådan nogle skal jo passes, og jeg synes jo nok, at Henny har ret i, at den afbildede størrelse burde være overkommelig :-)

    SvarSlet