tirsdag, oktober 01, 2013

En smuk begyndelse på oktober.

Jeg synes, september har været sådan en smuk måned med blå himmel, hvide skyer og lune temperaturer og har slet ikke lyst til at give slip på den.
Men begyndelsen af oktober har været lovende.
Jeg gik en tur i formiddags, inden solen brød rigtigt igennem skyerne.
Det gjorde den hen på eftermiddagen.


Ænderne lader sig ikke forstyrre af de vedvarende dybe dong-dong lyde fra motorvejsbyggeriet. Jeg gør heller ikke, selv om jeg vågner til den lyd hver morgen.
Den mest bynære del af motorvejen skal ligge dybt under overfladeniveau, og der bliver banket materiale ned. Jeg ved ikke, hvad sådan noget hedder. Men det bliver sikkert godt engang.

6 kommentarer:

  1. Det er en god evne ikke at lade sig genere af lyde. Man kan hurtigt opbygge lyd-stress.
    Og som du skriver, så bliver vi nok tilfredse med motorvejen, når den er færdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg tror vi bliver meget tilfredse, når motorvejen er færdig. Men der er lange udsigter.

      Slet
  2. Gode billeder! må være skønt ikke at stresse over lyde - jeg kan ikke have "kaoslyde" gråd, skænderier og baggrundsstøj. (det er ret upraktisk når jeg er mor til 3 på hhv. 8 år, 4 år og 10 måneder).
    Smuk dag i går - og nu er solen faktisk også ved at bryde igennem her...

    SvarSlet
    Svar
    1. Frøken Tina. Det må være hårdt at være så lydfølsom, som du beskriver. Der er kun få steder, der ikke er støj. Og små børn har en masse energi i stemmen - og eksperimenter med lyde, så jeg kan forestille mig, du må være lidt tyndhudet engang imellem.

      Slet
  3. September har været lun og solrig, og de første dage af oktober tegner godt, selv om temperaturen er dalet en smule. Hvor er det dejligt, at du ikke bliver forstyrret af lydene fra motorvejsbyggeriet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, det er godt at kunne lukke af for lyde. Der bliver faktisk arbejdet i døgndrift i flere uger bare et par km. fra, hvor jeg bor. Men det er synd for dem, der bor tættere på.
      Ja, det er mærkbart koldere, selv om solen skinner.

      Slet