onsdag, februar 26, 2014

Her boede vi i et par dage.

Det er altid sjovt og interessant at bo et andet sted i en ferie eller weekend.
Vi boede her fra fredag eftermiddag til søndag aften.
Løvens Gård på Christianshavn fra 2002.  Billedet er lånt herfra

På mit eget billede er det udsigten fra den lille altan.
Hvis vi kiggede til højre, så vi Christians kirke fra 1759 (nederst til højre)  Den ligger, med tårne og spir og guld, puttet ind mellem alle de strømlinede, moderne bygninger og minder om en helt anden tid.
Kiggede vi til venstre, så vi ud på Kanalen, og gik vi ud på promenaden havde vi Den Sorte Diamant tæt på. Den skinnede og funklede virkelig som en diamant, når solen skinnede på den.
Det var hyggeligt at bo her et par dage, men byggeriet omkring én føles så massivt
Så er det dejligt at komme hjem, hvor der er mere grønt og lilleput-agtigt.
(min computer driller, kan ikke lægge flere billeder på, må nok lave et nyt indlæg)


8 kommentarer:

  1. Ja, det er jo dyre grunde der tæt på vandet, så nogen må jo synes, der skal bygges tæt, så man kan få udnyttet pladsen til mange boligkvadratmeter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg tror, der er meget høje huslejer der. Der er sikkert også mange, der gerne vil bo der.

      Slet
  2. Mange elsker at bo så tæt, men jeg har det lige som dig: skal helst have plads omkring mig :-)
    Derfor er det selvfølgelig spændende at opleve, som du også skriver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bor også tæt på andre i lejlighed, men det er ikke så massivt, og der er mere grønt her. Men det er selvfølgelig et spørgsmål om vaner og smag. Jeg har også boet på Vesterbro engang for mange år siden og var godt tilfreds med det. Vi var bare klar over hele tiden, at det var ikke et blivende sted.

      Slet
  3. Sikken en forskrækkelse I fik under vandreturen. Jeg kan ikke forestille mig, at Christian er det første barn, der har haft lyst til at udforske skulpturen. Men godt, at det hele endte godt med venlige menneskers hjælp.
    Hvor ser der skønt ud på dine billeder, det er altid sjovt at prøve nye omgivelser i et par dage, når man ved, at de vante og hjemlige venter på en.

    SvarSlet
    Svar
    1. Annette, det var noget af en forskrækkelse.
      Ja, især når man ved, det hjemlige venter ;-)

      Slet
  4. Det er et dejligt kvarter. Men lige som dig skal jeg nu også have mere plads omkring mig i det daglige.

    SvarSlet
  5. Madame, det er et spændende kvarter med kig til kendte bygninger og centralt i forhold til mange seværdigheder.

    SvarSlet