tirsdag, juli 01, 2014

Alle jazz-gæster er rejst igen ...

Alle de mange tusinde jazz-gæster og min ene gæst er rejst hjem igen efter en vellykket Riverboat-festival.
Der har været ca 40 spillesteder rundt om i byen, og selv om byen ikke er så stor, så har vi været mange steder og gået virkelig mange skridt. Min veninde er turleder i Dansk Vandrelaug, så gang sammen med hende foregår med det lange ben foran. Jeg har korte ben, og jeg kan stadig mærke, jeg har gået hurtigere og længere, end jeg plejer i de tre dage.
Jeg synes, det bedste og sjoveste arrangement foregår søndag formiddag i Havneteltet, hvor alle de musikere, der er stået op, deltager i en meget underholdende jamsession.
Her et hjørne af scenen, hvor et lille barn i grøn jakke er med. Sikkert et musikerbarn.
Steffen Juul Hansen med den røde kasket er den suveræne leder.

Der blev solgt 1000 badges, læste jeg i avisen. Et godt tilskud oven i de mange sponsores bidrag.
Der er gratis adgang til alle koncerter, bortset fra en enkelt kirkekoncert.

4 kommentarer:

  1. Dejligt med festlige dage og sikkert også dejligt, når det bliver hverdag igen.

    SvarSlet
  2. Jamen det er da alletiders, hvis man kan lide jazz ... ;-) - og det er der mange, der kan, ved jeg.
    Skønt billede af det lille barn, der er midt i musikken :-)

    SvarSlet
  3. Ellen, jeg ved godt, du ikke bryder dig om jazz ;-)
    Godt, der findes noget for enhver smag ;-)

    SvarSlet