mandag, oktober 13, 2014

Efterårsferie.

To af efterårsferiens dage tilbringer jeg sammen med Mattias.
Børnehaven er lukket, og han er så ny som børnehave-barn, at han ikke skal hen i den institution, der er opsamlingssted for de børn, der ikke kan holde fri.
Vi var en tur på børnehavens mennesketomme legeplads.





Det var mærkeligt at være der.
 Ingen voksne og ingen børn. Men den fedeste cykel var ledig, og han kunne tage så mange ture, han havde lyst til.


Sådan en cykel ønsker jeg mig, sagde han.


Benene blev trætte, inden vi nåede hjem, så der blev holdt hvil undervejs.









Der er stadig spor af sidste uges skoldkopper.


Dog ikke så meget, som i lørdags på det sidste billede.




Hjemme igen blev der smurt leverpostejmaddder til frokost.

Jeg skal have gæster i morgen og er begyndt på desserten, som skal være langtids-ovnbagte blommer. De har jo været frosne, og jeg synes, de afgiver så meget væde.
Nu har de været i ovnen i 3 timer, så nu skal det være slut.
Måske ender det med at blive en anden dessert.
Det vil vise sig.

6 kommentarer:

  1. Så hyggeligt med en mormor-dag.

    SvarSlet
  2. Og tænk at I kan komme ind på børnehavens legeplads. Vores børnehaves legeplads var lukket totalt, når børnehaven var lukket. Sådan en leverpostejmad med gnavegrønt til er slet ikke så ringe på en efterårsdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, jeg tror alle børnehaver har åbne legepladser hele tiden. Jeg kender i hvert fald tre, der har det. ;-)

      Slet
  3. Jeg undrede mig også over, at I kan komme ind på legepladsen, når børnehaven er lukket. Man gik meget op i hos os, at den ikke skulle slides/ødelægges af udefra kommende børn, så der var forsvarligt lukket af.
    God efterårsferie, Betty - min starter først om 1½ uge, når englænderne kommer :-)

    SvarSlet
  4. Ellen, som jeg skrev til Lene, så kender jeg 3 steder, der er åbne, så der er nok åbent alle steder.
    Jeg tror altså heller ikke, der slides ret meget på de legepladser efter åbningstid ;-)
    Det er dejligt, din engelske familie snart kommer.

    SvarSlet