mandag, december 08, 2014

Det hjælper at komme op om morgenen ...

I dag har jeg været tidligt oppe efter mine begreber. Ude af døren kl 8 i morges.
Det var sådan en dejlig oplevelse at gå ned til byen, mens det blev mere og mere lyst. Jeg har faktisk tænkt, jeg burde sætte vækkeuret (telefonen) til at vække mig og så gå en frisk morgentur.




Jeg tror nok, den indpakkede båd er Hjejlen, det gamle dampskib.










Christian skulle til et rutine-tandlægebesøg, og hans mor havde brug for et par ekstra hænder. Johanne skulle jo også med.
Det gik så fint hos tandlægen. Og Chr. var stolt af at få ros for velbørstede tænder.





Fra venteværelset er der en fin udsigt til byens nyeste

gavlmaleri, udført af Hans Christian Thomsen, lokal

kunstmaler.















Den nye skøjtebane på Torvet er nu taget i brug.
Der er ikke stor trængsel sådan en hverdags formiddag. De to havde banen for sig selv.

Jeg kunne konstatere, at jeg fik god energi af sådan en morgentur og fik sat lys op på terrassen og andre hyggelige ting.

5 kommentarer:

  1. Ja, man kan nå meget sådan en morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, morgenen er nok det tidspunkt, hvor kroppen incl. hjernen er mest udhvilet - altså bortset fra dem, der er b-mennesker. Jeg tror faktisk, jeg kan sove for meget engang i mellem. Du har selvfølgelig god erfaring med at nå meget i de tidlige morgentimer ;-)

      Slet
  2. Jeg holder meget af tidlige morgener - de er som om, dagen bliver meget længere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, er du morgenmand? Det er også det, jeg godt kan lide, når jeg kommer tidligt op, at dagene bliver længere.

      Slet
  3. Det er sådan lidt et dilemma, ikke? Det er rart, når man kommer tidligt op, men det er søreme også superrart og hyggeligt at ligge og morgendase i sengen til klokken er omkring 8:30 :-)

    SvarSlet