søndag, marts 29, 2015

Sådan er der så meget ...


Fra 'min udvidede dagligstue'.
Sommetider lørdag formiddag. Oftest søndag formiddag.

Jeg tænker på, hvordan det at gå på cafe, har ændret sig de senere år.

Mens Henrik sover længe, tilbringer jeg et par timer på Emmerys om morgenen/formiddagen med avis og computer.

I 2007 var jeg i Sydafrika sammen med min yngste datter og hendes daværende svigerfamilie. En del af familien boede i Cape Town.
Man gik ofte ud at spise.
Jeg kiggede med forundring på søndags-morgen-rutiner i den eksklusiv bydel, hvor vi var inde på en cafe for at få kaffe og barnet en flap jack.
Det der undrede mig var, at mange af cafegæsterne kom i afslappet tøj med deres bærbare computer. Flere kendte åbenbart hinanden og krammede og snakkede på tværs af bordene, mens de læste og skrev på deres computere.

Måske var det også sådan i København på det tidspunkt - og Aarhus. Jeg havde bare ikke opdaget det.
Nu er det i hvert fald sådan på Emmerys en weekend-morgen. Mange har deres computer med. Mange kommer alene. Men alene-folket taler ikke sammen.
Hen ad middag kommer mødre med deres mindre børn. Sommetider er det også fædre. Sommetider er det par, der er ude for at være sammen/tale sammen.
Det er nu første gang, jeg har skrevet et blogindlæg her.

Leder efter et billede fra Cape Town.
Det er nok hjemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar