lørdag, januar 16, 2016

Har du smagt en fårekylling?

Vi prøvesmagte insekter i dag.

Min svigersøn introducerede denne her lille pose med snacks fra Randers Regnskov
Christian var den første, der tog en mundfuld.
Jeg lukkede øjnene og tyggede hurtigt. Den var meget sprød og knasende og smagte mest af salt



Jeg ved ikke, om den sidste i posen blev spist?



Der er åbenbart slet ingen kalorier i sådan en fyr.



Jeg lader det blive ved denne her ene gang. Det var ikke nogen stor kulinarisk oplevelse.
Og bare synet af den, er nok til at tage min appetit.


Men nogle steder i verden er græshopper og fårekyllinger  en stor delikatesse.

Man skal nok være vokset op med den snack for at sætte pris på den?






3 kommentarer:

  1. Jeg har ikke prøvet. Kommer måske heller ikke til det....
    Men det er sørme da en sjov idé.

    SvarSlet
  2. Jeg har ikke prøvet, om jeg kommer til det ved jeg ikke nu, når jeg er ude i den store verden, står jeg ikke tilbage for noget nyt, om det er noget spiseligt, eller prøve andre ting.
    Ønsker dig en dejlig søndag - her er den begyndt koldt og smuk.

    SvarSlet
  3. Jeg har endnu fårekyllinger til gode, men byder du på en, lover jeg at spise den. En af mine veninder har spist friturestegte græshopper - det skulle efter sigende være udmærket, og det er en fin proteinkilde. Fårekyllingerne her består jo af næsten 36 % protein, kan jeg se :-)

    SvarSlet