lørdag, februar 20, 2016

En lampe med uhyggelige øjne.


Da Christian overnattede hos mig for en uge siden, gjorde han mig opmærksom på, at loftslampen i soveværelset er virkelig uhyggelig.

Vi sad i sengen og læste godnathistorie ved sengelampens skær.
Pludselig sagde han, at der var nogle onde øjne, der kiggede på os.

Og han havde da fuldstændig ret.

At jeg engang, for 20-30 år siden, syntes den slags loftslamper var smarte, det er helt ubegribeligt for mig i dag.
Det er også mærkeligt, hvordan man (jeg) har vænnet mig til en lyskilde, og derefter ikke lagt mærke til den. Den er jo virkelig grim.
Jeg kan ikke undvære en loftslampe, når jeg skal finde noget i skabet, så jeg skal snarest ud og finde en ny.
Jeg glæder mig til at få den gamle væk. Det kan ikke gå for hurtigt.

5 kommentarer:

  1. Det er sjovt at se sine ting med nye øjne. Jeg kommer jo lige til at tænke på, at jeg har en nøgen pære i loftet i soveværelset....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, og nu havde du det lige så godt med den nøgne pære ... ;-)

      Slet
  2. Børn kan noget vi andre ikke kan :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det har du så meget ret i. Børn er åbne og sansende. ;-)

      Slet
  3. Det er af børn og ... sandheden kommer, og dejligt de kære guldklumper er så hudløs ærlige, det giver et nyt lys, og vi kommer til at tænke over en beslutning der er taget engang. Jeg tager det til mig og gennemtænker om det der bliver sagt er noget jeg kan bruge til noget.
    Vi har samlet mange sjove ting gennem livet, noget er fantastisk og andet er total yt :-)

    SvarSlet