onsdag, august 31, 2016

Sidste sommerdag ifølge kalenderen.

Der findes virkelig et pindsvin, der kommer på besøg i min have, opdagede jeg i morges.

Jeg har længe ønsket et pindsvin, der kunne udrydde de snegle, der har ødelagt flere planter for mig.


Da jeg fortalte mine naboer om pindsvinet, sagde de, at den kommer hver morgen. De står altid tidligt op og havde set den mange gange.

Jeg er så i tvivl om, hvorvidt det er snegle, den går efter.
Det var tydeligvis de nedfaldne blommer, den guffede i sig.

Billedet er taget med zoom, men jeg opdagede,  jeg kunne gå tæt på, uden den blev skræmt.




Det miljø, der er under blommetræet med nedfaldne blommer og halvvisne morgenfruer, er åbenbart noget, der tiltaler et pindsvin.

Den var tyk og i god stand. Sikkert i færd med at forberede sig til vintersøvnen.








På årets sidste (ifølge kalenderen) sommerdag, som også var en rigtig sommerdag, var Christian og jeg en tur ude ved den kunstige sø, da jeg havde hentet ham i børnehaven.
Der var ingen fangst at få i nettet.
Den kunstige sø opstod, da man manglede jord i forbindelse med byggeriet af Nordre Ringvej sidst i 1950erne. Nu er det et dejligt rekreativt område, som ikke er særlig overrendt.
Vi sluttede dagen med at spise hos min datter, Christians moster, som har fødselsdag i dag. For 43 år siden, da hun blev født på Rigshospitalet, var det også sommervejr.

5 kommentarer:

  1. Tak for en lille hverdagsberetning. Sommeren lagde sig vel nok pænt til rette her til sidst. Man glemte næsten, hvor urimeligt ringe, den har været....

    SvarSlet
  2. Eva, ja kolde sommerdage har vi glemt ;-) Har sommeren været så ringe? Jeg husker bedst de seneste dage ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg synes nu godt nok ikke, at sommeren i år har været så dårlig ... er det mon bare fordi jeg kan nyde den, selv om den kommer i småbidder?
    Pindsvin er generelt meget tillidsfulde - jeg håber, at dit bliver hos dig og vil æde en masse snegle.

    SvarSlet
  4. Ellen, der har været mange dage, hvor vejret skiftede fra overskyet med småregn til solskin. Sådan var det i Vorupør, hvor der var mange eftermiddage med solskinstimer, mens formiddagene ikke var så indbydende til strandtur.
    Jeg har set pindsvinet igen. Jeg skulle jo have et lille skjul/hus til det. De fleste vækster i min have visner ned, så der er ingen oplagte steder til vintersøvn. Måske i nabohaver.

    SvarSlet
  5. Dejligt med sådan et besøg, det er så hyggeligt at følge ;-)

    En fantastisk dag med Christian og en skøn afslutning. Forsinket tillykke med datteren.

    SvarSlet