mandag, september 12, 2016

Sommer i september.

Sommeren er over hos her i den første efterårsmåned.
Jeg har ikke tidligere i løbet af sommeren haft det lille badebassin fremme. I fredags blev det hentet frem og pustet op. Det er et herlig legetøj for en to-årig. Tingene behøver ikke at være så store.

Jeg hentede Johanne i vuggestuen i dag. Jeg ved ikke, om det er en pigeting, men hun bryder sig slet ikke om at kigge på edderkopper, snegle, og hvad der ellers er af kriblekrabledyr. Hun protesterer højlydt, og stemmen går i falset. Hun er tydeligvis bange for dem og skal selvfølgelig ikke se på dem. Så den interesse må jeg dyrke med Chr og Mattias, som deler min fascination.
Min ældste datter havde det ikke sådan. En overgang var der altid snegle i hendes jakkelomme. Det kunne gå, når det var dem med hus. De slimede uden hus var jeg ikke vild med at finde i lommen.




2 kommentarer:

  1. Når man er to, er en vandpyt eller en hyggelig madpakke i sandkassen alt rigeligt. Der behøver ikke "gå tivoli" i den. Sikke et fint badebassin.

    SvarSlet
  2. Der er forskel på piger og drenge tror jeg, eller det får jeg måske ændret syn på når Frida bliver ældre ;-)
    Når jeg er på tur med Otto (22. mdr. i morgen) så er det Gravko, Traktor, Biler, Bus etc. der har interessen pt.
    Dejligt badebassin.

    SvarSlet