tirsdag, april 18, 2017

Det kører ...

Græsslåmaskinen kører, og jeg styrer.

Jeg har klippet mosset på min lille plæne i dag sidst på eftermiddagen, da solen skinnede.
Jeg er vældig tilfreds med, at det kan lade sig gøre. Det havde jeg ikke troet for to mdr. siden, da jeg sad med Jack skinnen og ikke kunne foretage mig ret meget.

Så jeg er ovenud tilfreds. Jeg har stadig ondt i knæet, men meget mindre end før.

Tidligere på dagen var jeg på en lille venindetur til Aarhus.
Vi spiste frokost på hyggelige Emmerys og var inde på Dokk1.

Billedet her til venstre er helt intetsigende, hvis man ikke var tilstede.

Det er første gang, jeg har parkeret i sådan et system, som det der er under Dokk1.
Man kører bilen ind, som i en vaskehal. Da vi var steget ud, blev bilen sænket ned med en elevator og forsvandt.
Alle informationer dukkede op via mit betalingskort. Da vi hentede bilen, kunne vi på en lille skærm se, hvordan den kom op til overfladen igen.
Det er et smart system. Desværre var den ikke vasket. Det må blive det næste.

Nu sidder jeg i sofaen og betaler en lille pris for dagens aktiviteter.

5 kommentarer:

  1. Det er da forrygende, som det går i den rigtige retning med dit knæ.

    Og sikke en god idé, at bilen skulle komme nyvasket op fra dybet. Det er et smart p-system. Og jeg kender kun én, der måtte have en taxa hjem, fordi de ikke kunne få hendes bil op ;) Men det var vist begyndervanskeligheder. Jeg har ikke haft problemer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er dejligt, det går så godt fremad med mit knæ.
      Det var ikke sjovt for hende, hvis bil ikke dukkede op ... Sådan nogle numre må ikke ske for tit.

      Slet
  2. Det var da et smart system. Helt science fiction-agtigt. Hvordan fortæller man det, at nu vil man gerne have sin bil igen?

    SvarSlet
  3. Ellen, når du sætter dit kort i betalingsanlægget, kommer der en kvittering ud, hvorpå der også står nummeret på den elevator, hvorfra din bil dukker op. Det er meget let og enkelt, når man lige har prøvet det en gang.

    SvarSlet
  4. fagre nye verden, og det er da en smart lille plæneklipper du har :-)

    SvarSlet