mandag, december 04, 2017

How to survive ...

Min svigersøn sagde på et tidspunkt, om vi ikke skulle skrive en manual "Hvordan overlever man en seks års fødselsdag?"
Det gik nu vældig godt. Alting var planlagt og forberedt. Inde såvel som ude. Støjniveauet var højt, hvad der nok var årsag til spørgsmålet.
Hvis jeg kunne sætte billeder sammen til en collage, så var det på sin plads her.
Det kan jeg ikke, så her kommer en stribe.













































































Vi var tre voksne. Det var slet ikke for mange. De har en størrelse, hvor der stadig skal styres.

I morges ude ved Østre fiskede vi termometeret op af vandet og kunne konstatere, at temperaturen nu er i nærheden af to grader. Plus - minus en anelse.
Billedet er taget med min telefon.
Umiddelbart efter stod jeg i fotohandlerens butik. Han kunne konstatere, at mit apparat var afgået ved foto-døden.  Zoom'et var slået skævt og låst fast. Med en timeløn på 800 kr. + reservedele skønnede han, det ikke kunne betale sig at reparere det. Jeg købte uden tøven et nyt.

Det er nu, der er noget ved at vinterbade :-)
Solen skinnede oven i købet i morges.

8 kommentarer:

  1. Ja, når man til dagligt færdes med 26-30 6-7-8-årige og oven i købet skal prøve at lære dem noget, så forstår man skam godt, at tre voksne til en halv klasse i tre timer ikke er én for meget. De er friske, det er de. (Og søde er de som regel også, heldigvis)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg har stor respekt for dig og dine kolleger, der skal proppe noget lærdom ind i sådan en flok lopper. Ja friske, er de :-) Og ingen kom op at slås.
      Jeg så forleden, at klasselæreren i 0. var en myndig person, der kunne skaffe ro. Men jeg er ikke misundelig på hende og jer i lærerjobbet. I fortjener noget anerkendelse.

      Slet
  2. Pyha - minderne fra en svunden tid, hvor børnehaven/klassen var inviteret til fødselsdag. Det var sjovt, dog ikke noget jeg nød.
    Tager hatten af, du er for sej. Vinterbader. Krydser fingre for du kommer til at opleve det at lave et hul i isen, denne vinter.

    SvarSlet
  3. Karin, jeg husker også børnefødselsdage fra for længe siden. Mine børn er jo piger. Jeg tror, de er lidt roligere?? Eller var. For børnekulturen/opdragelsen har ændret sig.
    Tak for fingerkryds. Det ville være sjovt med is på søen. Der er nogle early birds, der bader allerede kl 7 eller 6.30. De slår hul i isen. Jeg har ikke oplevet, det var så koldt, at det frøs til
    is igen på et par timer :-)

    SvarSlet
  4. Dejligt at de får så megen støtte fra dig. Og forsinket tillykke med barnebarnet.

    SvarSlet
  5. Jeg kan godt forestille mig, hvor meget gang der er i sådan en flok!
    Det var nok godt, at der også var mulighed for at komme lidt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det var simpelt hen guld værd at komme ud med sådan en flok drenge.

      Slet