søndag, april 08, 2018

Der er kommet flere farver på.

Endelig er de lilla krokus sprunget ud. Det er sket, mens jeg har været på weekend i Stauning.
Jeg har et lignende billede fra sidste år. Det var bare allerede midt i marts. Men nu er de her endelig.


Den blå scilla og snepryd er også i fuldt flor. Den blå perlehyacint er der, men den springer lidt senere ud.












Det har været et par fine solskinsdage i weekenden. Her til aften var der 15 varmegrader på min terrasse.
Billedet er solnedgangsudsigten fra Restaurant Stauning Havn, hvor vi altid spiser lørdag aften. Det var lidt pudsigt, at fiskeretten som jeg valgte, var en ristet sandart fra Silkeborg søerne. I Ringkøbing fjord, der ligger lige udenfor døren, er der, sammen med Vesterhavet, der også ligger tæt på, en stor variation af fisk. Men restauranten havde altså valgt, at 'gå over åen' efter fisk. Det var en meget velsmagende ret. Og en meget hyggelig weekend.

6 kommentarer:

  1. Det er sandelig dejligt med solen og det lune vejr, - det synes blomsterne også, kan man se. Hvor er der fint i din have med det blå bed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er bare så skønt med sol og varme :-)

      Slet
  2. Skønt farverne nu kommer rundt omkring os. Det er så smukt.
    Der er meget spændende omkring Ringkøbing Fjord og ja, Vesterhavet. Fødekæden er lige udenfor døren, det er ikke alle der vælger at have et menukort fra baghaven. Der er sket mange ting siden jeg som barn og ung færdes i dette område.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det er dejligt at farverne bryder frem. Det lyder som om, det er dit barndomsland derude vestpå. Det er et meget både barskt og skønt område :-)

      Slet
  3. Det hele eksploderer nok nu - hvis altså varmen er kommet for at blive, hvilket det ikke helt ser ud til lige nu. Jeg mindes ikke at have haft vintergækker lige til næsten midt i april :-)

    SvarSlet
  4. Ellen, det er allerede blevet koldere, desværre. Jeg tror heller ikke, vi har haft vintergækker så sent.

    SvarSlet